Ikzelf ben al enkele keren in Lourdes geweest. Mijn broer ging als klein jongetje ieder jaar met mijn grootmoeder ernaartoe, en is sindsdien altijd blijven gaan, volgens mij al een jaar of 20 of zo.
En nog steeds gaat hij ieder jaar met een busje. We zijn katholiek opgevoed, maar je kan niet zeggen dat het puur een bedevaart is wat we doen, het is een combinatie van vakantie en met onze intenties gaan.
Mijn ventje is er nog nooit geweest, en daarom dat we nu dus weer eens meegaan.
We gaan ieder jaar in hetzelfde hotel, die hotelliers zijn intussen eigenlijk een beetje vrienden geworden.
het is altijd wel heel gezellig, en het is dus niet zo dat we er puur gaan om de hele dag te bidden.
Ik ga over 4 weken heen. Ik ga samen met de
VNB. Zelf wel katholiek, maar ook verpleegkundige. En ik ga dan ook meer vanwege het begeleiden. Mijn pelgrim is een man van 91. Een hele lieve man!
Samen met de rest van de groep hebben we altijd veel plezier. En zelf kan ik er ook mijn accu weer ff opladen. Ik ga geloof ik voor de 8e keer heen, en het voelt elke keer als thuiskomen. Ik heb een hyves voor Lourdesganger opgericht. Het is wel een prive hyves, dus je moet je er aanmelden. Maar kom gerust eens kijken:
www.lourd.hyves.nlGroetjes, Kristel
P.S. Voor de mensen die niet makkelijk naar Lourdes gaan, zit ik in een korenproject. Met dit project verzamelen we geld, en kunnen we minderbedeelden toch naar Lourdes laten gaan. Zo zingen we 21 april a.s. in Oudenbosch (bij Roozendaal). Het koor heet
Inigo. En we zijn met 100 zangers en zangeressen! Klinkt altijd errug mooi! Kom gerust kijken als je in de buurt woont.