• Forum
  • Nieuws
  • Over Clounited
  • Link naar Clounited
  • Chat met ons mee
*
Zoek:  
  • Startpagina
  • Help
  • Search
  • Kalender
  • Inloggen
  • Registreren
  • forum
  • Foto
  • Links
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
26 Mei 2012, 14:23:11

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Clounited > Clouseau > Clouseau On Tour > Sportpaleis 2007 > De morgen over Clouseau20
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: [1] Omlaag Print
Auteur Topic: De morgen over Clouseau20  (gelezen 673 keer)
Tanisha55
Adrenaline
*

Bekijk profiel
De morgen over Clouseau20
« Gepost op: 3 December 2007, 16:45:55 »

Ik heb dit artikel hier nergens zien staan, dus hierbij:

De puberale manie van twintig jaar geleden bleef vrijdag achterwege in het Antwerpse Sportpaleis, maar verder boette Clouseau (***) duidelijk niets in aan populariteit. Dat werd gauw duidelijk, toen Koen en Kris Wauters onder euforisch gejoel de aftrap gaven van hun nieuwe showreeks. Hun spektakel bleek dit jaar niet enkel megalomaan, maar ook een stijlvol hoogstandje.

Door Gunter Van Assche:
 Onder de banier 'Clouseau 20' viert de populairste groep van Vlaanderen haar twintigjarige jubileum. Met die concertreeks zullen ze tegen begin januari zo'n 240.000 toeschouwers gelokt hebben naar het Sportpaleis.

Toch bleek dat cijfer minder opzienbarend dan de show zélf waarmee Clouseau dit jaar in Antwerpen de spites afbeet. Na de première had iedereen dan ook de mond vol van het spectaculaire decor in blokkenstructuur (zo'n 500 blokken dienden als podium én videowall), de gigantische Koen & Kris-poppen die neerdaalden ('En dans'), het vuurwerk ('Anne'), de vlammen spuwende catwalk ('Vonken en vuur'), het zwevende podium boven het publiek ('Domino' en 'Daar gaat ze'), het scherm dat een glitterbal werd ('Dansen'), de boeiende identiteitscrisis van Koen (die in 'Shaken en grooven' "shake your fuckin ass!" schreeuwde naar het publiek) of de opmerkelijke outfits (exuberante, maar stijlvolle designs van Stijn Helsen).

Clouseau bracht bovendien een hitset die ronkte als de motor van een Ford Mustang. Helaas vertoonde de blinkende carrosserie enkele blutsen. Zo waren onvergetelijke classics als 'Fiets', 'Louise' of 'Laat me nu toch niet alleen' van de setlist geschrapt, ten voordele van middelmatige songs als 'Keer op keer' en 'Erop los'. Die faux pas zetten ze maar nét recht met 'Afscheid van een vriend', in een sobere orgelversie en goed voor kippenvel.

Daarnaast haalde Clouseau de onbekende, maar talentvolle beatboxer Roxor Loops op het podium: dat had interessante versies van oude hits kunnen opleveren, maar mysterieus genoeg lieten ze Loops éérst loos gaan op de ballad 'Zie me graag', in plaats van een song die ritmisch echt boeiend was. Tot overmaat van ramp volgde daarna een gênante rap met Kris en Koen in 'Oh ja' - het tenenkrullende "Twintig jaar Clouseau, dat was plezant, dat zie je zo" had Eddy Wally's signatuur kunnen dragen. Anderzijds: als de zanger van een groep zelfs met de zin "Reik me je hand" (uit 'De tegenpartij) moeiteloos kan rekenen op hormonaal gestuurd gegil bij de vrouwen behoeft die natuurlijk aanmerkingen noch advies van ons. (Gunter Van Assche)

Ben het lang niet met alles eens in dit artikel en heb er nog over nagedacht om te reageren. Maar dan moet je je aanmelden, ... en die eer geef ik deze schrijver niet, ha ha.

Ach ja, hij vat het mooi samen in de laatste zin.

Oh ja, mijnheer Gunther. Het is wel degelijk shake your funky ass.
petrake
VanBinnen

Bekijk profiel
Re: De morgen over Clouseau20
« Antwoord #1 Gepost op: 3 December 2007, 16:53:53 »

my god  Geschokt
beschamend? van eddy wally?  Geschokt
meneer, doe niet onnozel hè  Rollende ogen
ik zou het veel mensen willen zien doen, zo'n rap  Kris_smiley
onze Kris heeft dat heel goed gedaan  Kris_smiley
gelukkig zijn alle andere artikesl wél lovend  Grijns

xxxx
Fie
In Stereo
**

Bekijk profiel
« Antwoord #2 Gepost op: 3 December 2007, 19:20:55 »

Ik geef 'm wel gelijk ivm Keer op Keer... snap écht niet wat dat nummer bij Clouseau20 komt doen. smiley1 Noch een hit, noch bekend, noch een geestig nummer, noch weetikveelwat. Dat doet de show echt wat indommelen vind ik. En die rap is wél super  Grijns

Carine
Adrenaline
*

Bekijk profiel
« Antwoord #3 Gepost op: 3 December 2007, 19:32:13 »

Ik vind het gewoon leuk dat er iemand zijn persoonlijke mening neerschrijft. We zijn ondertussen overspoeld door de "standaard" artiekels die vol staan met alles wat we al lang wisten.  Kris_smiley

http://www.belgianconcerts.blogspot.com/
Sonja
Vonken & Vuur

De terminologie is: Dansvloertherapie!

Bekijk profiel
« Antwoord #4 Gepost op: 3 December 2007, 19:37:07 »

Citaat van: Fie op  3 December 2007, 19:20:55
Ik geef 'm wel gelijk ivm Keer op Keer... snap écht niet wat dat nummer bij Clouseau20 komt doen. smiley1 Noch een hit, noch bekend, noch een geestig nummer, noch weetikveelwat. Dat doet de show echt wat indommelen vind ik. En die rap is wél super  Grijns

Helemaal mee eens! Ik vind dit een beetje een buiten beentje in de show. Daarvoor in de plaats hadden ze beter nog even een lekkere oude hit kunnen pakken.

Alles gaat voorbij, maar eerst genieten we ervan....
petrake
VanBinnen

Bekijk profiel
« Antwoord #5 Gepost op: 3 December 2007, 19:50:20 »

mja, mss wel, jullie zijn al langer fan dan ik Knipoog
maar toch, ik vind keer op keer een heel leuk nummer, maar louise of fiets ook, dus ja Smiley

xxxx
Pagina's: [1] Omhoog Print 
« vorige volgende »
Ga naar: