• Forum
  • Nieuws
  • Over Clounited
  • Link naar Clounited
  • Chat met ons mee
*
Zoek:  
  • Startpagina
  • Help
  • Search
  • Kalender
  • Inloggen
  • Registreren
  • forum
  • Foto
  • Links
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
26 Mei 2012, 13:54:05

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Clounited > Clouseau > Clouseau Polls > (Politieke) boodschappen, ja of nee?
0 geregistreerde leden en 2 gasten bekijken dit topic. « vorige volgende »
Poll
Vraag: Door deel te nemen aan de 0110-concerten en door het uitbrengen van de single ‘De Tegenpartij’ heeft Clouseau het afgelopen jaar een duidelijke boodschap willen afgeven tegen racisme en onverdraagzaamheid. Wat is jullie mening daarover?
Ze zouden wat mij betreft vaker mogen laten blijken wat hun mening is. Meer geëngageerde teksten zou ik ook alleen maar toejuichen. Ik sta voor 100% achter de boodschap van ‘De Tegenpartij’ en de 0110-concerten.
Geëngageerde teksten zijn prima, maar met al te expliciete politieke boodschappen – zoals die van de 0110-concerten – moeten ze oppassen. Clouseau moet zich niet als propagandamachine vóór of tégen om het even welke politieke beweging laten misbru
Laat Koen & Kris doen waar ze goed in zijn: Kwalitatief hoogstaande, maar ongecompliceerde Vlaamse popnummers brengen. Het verbeteren van de wereld laten ze beter aan anderen over.
Clouseau heeft zich voor het karretje laten spannen van het politiek correcte, anti-democratische establishment bij hun pogingen één bepaalde succesvolle politieke partij te demoniseren. Ik hoor graag een boodschap van Clouseau, maar dan bij voorkeur ee
Anders…

Pagina's: [1] Omlaag Print
Auteur Topic: (Politieke) boodschappen, ja of nee?  (gelezen 1254 keer)
Double Trouble
Adrenaline
*

Bekijk profiel
(Politieke) boodschappen, ja of nee?
« Gepost op: 27 November 2007, 17:13:08 »

Ik ga voor optie B. Hoewel ik totaal niet achter de ideeën van het Vlaams Belang sta, heb ik zo mijn bedenkingen bij de wijze waarop de partij al jaren aangepakt wordt. Het cordon sanitaire is moeilijk democratisch te noemen. Een popgroep als Clouseau zou voorzichtig moeten zijn om zich te laten gebruiken bij de bestrijding van een door de meerderheid als ‘ongewenst’ beschouwde politieke beweging, die toch veel steun krijgt onder de bevolking.
kriske
Vonken & Vuur

Bekijk profiel
Re: (Politieke) boodschappen, ja of nee?
« Antwoord #1 Gepost op: 27 November 2007, 17:22:40 »

Nou...het was ook helemaal niet tegen het vlaams belang he...het was vóór verdraagzaamheid! Clouseau mag van mij absoluut wat meer teksten maken in die richting enzo...
t' Is zoals Stijn meuris zei, ik zou graag eens een stevige Clouseau horen, waar ze tegen bepaalde mensen/groepen/meningen inkomen...eens een 'stoute' clouseau en niet steeds de brave!

Nou, ik kan stijn daarin absoluut volgen, en dan is 'de tegenpartij' een begin, maar daar mag vérder in gegaan worden! Koen en Kris zijn, denk ik toch, mensen met een uitgesproken mening over véél, al dan niet maatschappelijke/politieke, zaken! En die zouden ze wel eens wat meer naar buiten mogen laten komen, ook in hun muziek.

Of ze dat nu wél of niet doen is natuurlijk hun eigen keuze, uiterààrd, daar heeft niemand wat over te zeggen maar ik (en vele anderen ook) zouden dat wel goed vinden!

Kijk, als een 'alternatieve' band om zich heen schopt voor verdraamzaamheid, tegen hongersnood, tegen bepaalde politieke meningen etc dat is goed uiteraard maar dat bereikt weinig mensen, een band als Clouseau heeft een véééél groter bereik dus ja...doen zou ik zeggen!

Maar nogmaals, dat is een beslissing die enkel Koen en Kris kunnen nemen, of ze dat willen doen en hoe of wat, welke manier etc.
Geestige Wortel
Adrenaline
*

Gotta Get To The Heart Of The Matter

Bekijk profiel
« Antwoord #2 Gepost op: 27 November 2007, 20:08:26 »

Ik heb anders gestemd.

Ik vind dat een nummer als "de tegenpartij" moet kunnen.  Een fout die andere groepen maken is hele albums volschreeuwen met zogezegde boodschappen, waardoor alle songs verzuipen en het volledig zijn effect mist.

Clouseau heeft dat perfect gedaan, deelnemen aan de 0110 concerten en één nummer op de nieuwe plaat met een politieke boodschap, meer moet dat niet zijn.

Op doorgaan stonden ook enkele nummers met een boodschap die ook best geslaagd waren.  Bijvoorbeeld "Alarm" over de aidsproblematiek.

En Als Je Vraagt Waarom... Er zijn Geen Woorden
tom
In Stereo
**

Clouseau - 7 December

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #3 Gepost op: 15 December 2007, 11:01:50 »

Zolang ze clouseau niet gaan gebruiken om problemen aan te kaarten op schaal is het al goed en wel. Als hun teksten te politiek worden zal mijn interesse wss gauw verdwijnen.

KatiaH
Vonken & Vuur

vroeger zat ik anders in elkaar...

Bekijk profiel
« Antwoord #4 Gepost op: 15 Februari 2008, 23:31:31 »

Wanneer de Clouseautjes zich engageren voor zo'n groot initiatief komt dat waarschijnlijk omdat ze er ook mee bezig zijn.  Logisch toch dat zich dat dan vertaalt in een prachtige song.  Voor mij mogen ze dat vaker doen.  En ik denk wel dat ze daar langzaam naar toe gegroeid zijn.  Velen (ook niet-Clouseaufans) hebben dat wel gesmaakt!

het is een kracht apart, muziek verwarmt je hart!
geef mij maar oorlog en vrede, met een engel aan mijn zij...
v 054116
Vonken & Vuur

hou van het leven hou van clouseau

Bekijk profiel
« Antwoord #5 Gepost op: 17 Februari 2008, 11:04:26 »

Ik ga voor de eerste.
WENDY.S

Wendy
michiel
Adrenaline
*

Bekijk profiel
« Antwoord #6 Gepost op: 8 November 2008, 11:04:49 »

Dit is natuurlijk een delicate kwestie. De 0110-concerten waren gewoon top. Clouseau heeft ergens wel een voorbeeldfunctie, maar langs de andere kant heeft iedereen recht op z'n eigen mening. En ik kan me voorstellen dat niet alle Clouseau-fans dezelfde politieke overtuiging hebben.
Ik sluit me trouwens aan bij Kriske dat het voor VERDRAAGZAAMHEID was. Je moet dat toch in zijn context zien.
Een nummer als 'Hoe lang nog' heeft ook bijzonder veel inhoud. Zo'n nummers kan ik zeker waarderen! Als ze deze song speelden in het Sportpaleis enkele jaren geleden, had ik het gevoel dat iedereen wel hetzelfde gevoel deelde... En als je dat kan bereiken, knap!

Pagina's: [1] Omhoog Print 
« vorige volgende »
Ga naar: