http://www.hbvl.be/nieuws/media-en-cultuur/aid1072282/radio-en-tv-marathon-voor-peter-van-de-veire.aspx Eén geeft de zaterdagavond vanaf september een stevige heropwaardering. Na 10 jaar Dieren in nesten en De slimste thuis met Bart Peeters, start Peter Van de Veire vanaf 3 september met Vrienden Van de Veire.
"Het is een showbizztalkshow waarin we de actualiteit van de voorbije en komende week op een plezante manier doornemen", zegt Peter. "We werken ook met experten, zoals
Kris Wauters en Hanne Troonbeeckx. Hen vragen we hun licht te laten schijnen op de gebeurtenissen. Frank Deboosere zal elke week een voorspelling brengen van de komende showbizzweek, net zoals hij het weer zou doen. Showbizzbart bestond al, maar weldra zal ShowbizzFrank een begrip worden.(lacht)
Het programma loopt tot einde mei 2012. "Tegelijk ga ik vijf dagen per week 's ochtends drie uur radio maken op MNM. Ik ga me het komende jaar een heel strikte levenswijze opleggen. De woorden 'slapen' en 'blokkeren' zullen in mijn agenda worden gezet om ervoor te zorgen dat mijn sociale leven niet helemaal een puinhoop gaat worden.