• Forum
  • Nieuws
  • Over Clounited
  • Link naar Clounited
  • Chat met ons mee
*
Zoek:  
  • Startpagina
  • Help
  • Search
  • Kalender
  • Inloggen
  • Registreren
  • forum
  • Foto
  • Links
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
26 Mei 2012, 11:21:33

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Clounited > Clouseau > Clouseau Weetjes > "Domino - De Musical"
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: [1] 2 3 ... 13 Omlaag Print
Auteur Topic: "Domino - De Musical"  (gelezen 11800 keer)
♪♫ Nickske ♫♪
VanBinnen

Zij aan zij, gaan we door de storm...

Bekijk profiel WWW
"Domino - De Musical"
« Gepost op: 9 Mei 2011, 15:13:03 »

Vanmiddag hebben Koen en Kris "hun" musical aan de pers voorgelicht.. Vanavond wellicht in het nieuws en journaal Knipoog Overigens kan je in dit topic alles kwijt aangaande de musical!

Het lief van DOMINO wordt gezocht via talentenjacht op vtm

Vanaf 8 maart 2012 starten in de Stadsschouwburg in Antwerpen de voorstellingen van de hitmusical ‘Domino’, een romantische komedie over liefde en vriendschap, waarin de tijdloze hits van Clouseau de rode draad vormen. De bezoekers worden dan ook meegenomen op een zinderende Clouseau-rollercoaster van meer dan 20 jaar succes en kwaliteit.

Voor de inhoudelijke, creatieve en artistieke invulling wordt niets aan het toeval overgelaten. Frank Van Laecke regisseert de productie en schrijft met Allard Blom het script. De orchestrale leiding van ‘Domino’ is in handen van Hans Francken, een muzikale duizendpoot en vast lid van de Clouseau-band. Ook de andere Clouseau-muzikanten maken deel uit van het orkest, zodat de unieke sound van de songs die vertaald worden naar het musicalpodium bewaard blijft.

In de hitmusical ‘Domino’ worden de ups en downs gevolgd van de bewoners van Swentibold, een fictieve volkse wijk in Vlaanderen. Iedereen staat er op een kruispunt in zijn leven. Bovendien dreigen ze ook nog hun huis te verliezen. Eén van de nieuwe bewoners is Domino, een pittige vrouw van eind de twintig die er net een relatiebreuk op heeft zitten…

Voor de samenstelling van de cast wordt er bewust gekozen voor een combinatie van gevestigde musicalwaarden en verrassende talenten. De eerste namen van de rolbezetting zijn inmiddels rond:

Deborah De Ridder zal gestalte geven aan het personage Domino en Mark Tijsmans kruipt in de huid van Domino’s ex-vriend, Marc. Maaike Cafmeyer neemt de rol van buurvrouw Anne voor haar rekening en Ivan Pecnik speelt Geert, de voorzitter van het buurtcomité.

Deborah De Ridder speelde al op jonge leeftijd hoofdrollen in verschillende theaterproducties, waaronder de familiemusical ‘Annie’ en muziektheaterproducties ‘Cinderella’ en ‘Let’s Make an Opera’. Op latere leeftijd was zij ondermeer te zien in ‘Porters Party’, ‘Dracula’, ‘Sneeuwwitje’, ‘De 3 Biggetjes’, de Nederlandse musical ‘Rembrandt’ en ‘Daens’. Haar landelijke bekendheid dankt zij toch vooral aan haar ontwapenende deelname aan het populaire vtm Tv programma ‘Op zoek naar Maria’.

Deborah won de glansrol van Maria in de musicalklassieker ‘The Sound of Music’. Opnieuw zal zij ongetwijfeld de harten van het publiek veroveren met haar vertolking van de titelrol in ‘Domino’.
Dorette
Adrenaline
*

22 jaar fan!

Bekijk profiel
Re: "Domino - De Musical"
« Antwoord #1 Gepost op: 9 Mei 2011, 15:33:11 »

VTM houdt talentenjacht voor hoofdrol in Clouseau-musical

VTM organiseert een talentenjacht om een mannelijke hoofdrolspeler te vinden voor de musical 'Domino', een verhaal waarin de hits van Clouseau de rode draad vormen. De vrouwelijke hoofdrolspeelster is al bekend: Domino wordt vertolkt door Deborah De Ridder, die ooit de VTM-talentenjacht voor de musical 'The Sound of Music' won.

'Domino' zal op 8 maart 2012 in première gaan. Er rest dus nog wat tijd om op zoek te gaan naar de tegenspeler van hoofdpersonage Domino, een 'pittige vrouw van eind de twintig die er net een relatiebreuk op heeft zitten', zo leest de aankondiging.

Maaike Cafmeyer als 'Anne'

Het verhaal, geschreven door regisseur Frank Van Laecke en Allard Blom, speelt zich af in de Vlaamse volkswijk Swentibold, een naam die een belletje doet rinkelen bij wie vertrouwd is met het oeuvre van Clouseau. En dan kan natuurlijk ook 'Anne' niet ontbreken: de rol van de buurvrouw van Domino, vertolkt door Maaike Cafmeyer. Een andere bekende naam in de cast is die van Mark Tijsmans (Flikken, Thuis, Ketnet), die Domino's ex-vriend Marc zal spelen. De vierde rol die al vastligt, is weggelegd voor Ivan Pecnik, die de voorzitter van het buurtcomité zal neerzetten.

De opnames van de talentenjacht om Domino's lief uit te kiezen, vinden deze zomer plaats. De uitzendingen zijn in het najaar. De show wordt gepresenteerd door Francesca Vanthielen.

Ook de broers van Clouseau zelf worden betrokken: 'Kris en ik zullen als een soort overkoepelend orgaan over de juryleden heen kijken', aldus Koen Wauters. Het duo zal evenwel niet meespelen in de musical.

De ticketverkoop voor 'Domino' start deze week al, op dinsdag 10 mei. Liefhebbers kunnen terecht op vtmtickets.be of op het nummer 070/220.220.
v 054116
Vonken & Vuur

hou van het leven hou van clouseau

Bekijk profiel
« Antwoord #2 Gepost op: 9 Mei 2011, 20:44:01 »

Super gewoon ,met Deborah De Ridder erbij

Wendy
Jeroen
Adrenaline
*

Bekijk profiel
« Antwoord #3 Gepost op: 10 Mei 2011, 09:18:09 »

Ziet er geweldig uit! Kan niet om deze musical te zien en horen. Hopen dat ze ook een cd en een dvd uit willen brengen. Kunnen we altijd daarna nog genieten. Een beetje "raar"dat je nu al kaartjes kan bestellen. Hopenlijk wordt het net zo groot succes als de Sportpaleisconcerten.
Sonja
Vonken & Vuur

De terminologie is: Dansvloertherapie!

Bekijk profiel
« Antwoord #4 Gepost op: 10 Mei 2011, 10:47:23 »

Zijn het geen kaartjes voor de TV shows? Of kan je echt al voor de musical bestellen?

Alles gaat voorbij, maar eerst genieten we ervan....
Marjorie
En Dans

Bekijk profiel
« Antwoord #5 Gepost op: 10 Mei 2011, 12:05:36 »

Ik heb nog steeds mijn twijfels of ik hier wel naartoe zou willen....
heccie
VanBinnen

Zij aan zij ..........

Bekijk profiel
« Antwoord #6 Gepost op: 10 Mei 2011, 12:31:12 »

Het lijkt mij wel leuk om heen te gaan. Maar als het kaartjes zijn voor het theater, dan ga ik die echt niet nu al bestellen. Dat komt dan te zijner tijd nog wel.

www.c-arts.nl
Sonja
Vonken & Vuur

Bekijk profiel
« Antwoord #7 Gepost op: 10 Mei 2011, 13:25:24 »

Kaartverkoop is inderdaad al begonnen, golden seats 59 euro. Goedkoopste kaarten 30 euro. Ik kijk in het najaar wel. Ik concentreer me eerst op de Acda en de Munnik tour waar ik ook al volop voor aan het bestellen (en betalen) ben en dat is in dezelfde periode en dan kijk ik als dat allemaal rond is wel wanneer ik naar Domino ga. Maar 1 x (als het leuk is 2x) lijkt me wel voldoende.

Atyke
VanBinnen

Wieoe wieoe

Bekijk profiel
« Antwoord #8 Gepost op: 10 Mei 2011, 20:08:02 »

http://www.hbvl.be/nieuws/media-en-cultuur/aid1045350/welke-hits-horen-thuis-in-de-clouseau-musical.aspx

Koen en of Kris op DVD, zie dan naar Aty's topic: http://www.clounited.be/forum/index.php/topic,2532.0.html
♪♫ Nickske ♫♪
VanBinnen

Zij aan zij, gaan we door de storm...

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #9 Gepost op: 11 Mei 2011, 09:27:11 »

Gisteren was er ook een stukje over in de Dinsdagshow, maar dat moet nog online geplaatst worden..

In de Musical zullen al zeker volgende liedjes zitten:
- Domino (Hoofdpersonage)
- Swentibold (Naam van het stadje)
- Anne (De buurvrouw van Domino)

Welke liedjes denken jullie nog??
Mijn bedenkingen zijn:
- Wil Niet Dat Je Weggaat
- Ik Wil Vannacht Bij Je Slapen
- Ik Geef Me Over
- Heb Ik Ooit Gezegd
- Altijd Heb Ik Je Lief

Goh, naar mijn gevoel wordt dit echt wel een liefdesverhaal Tong
Shananas16
Vonken & Vuur

Er valt niet te leven in de verleden tijd!

Bekijk profiel
« Antwoord #10 Gepost op: 11 Mei 2011, 19:24:44 »

Ik wil 8 maart gaan + Golden Circle: wie nog?Huh? Grijns
kriske leuven
En Dans

Bekijk profiel
« Antwoord #11 Gepost op: 12 Mei 2011, 13:14:47 »

Citaat van: Shananas16 op 11 Mei 2011, 19:24:44
Ik wil 8 maart gaan + Golden Circle: wie nog?Huh? Grijns
ikke Smiley
ingrid
Adrenaline
*

Bekijk profiel
« Antwoord #12 Gepost op: 12 Mei 2011, 21:08:15 »

Ik wil ook mee:)

Ingrid
Sonja
Vonken & Vuur

Bekijk profiel
« Antwoord #13 Gepost op: 12 Mei 2011, 21:40:51 »

Shana die golden circle zijn de beste plaatsen maar het is niet vooraan. Als je vooraan wilt kan je beter voor categorie 1 gaan!

Shananas16
Vonken & Vuur

Er valt niet te leven in de verleden tijd!

Bekijk profiel
« Antwoord #14 Gepost op: 14 Mei 2011, 19:08:24 »

Citaat van: Sonja op 12 Mei 2011, 21:40:51
Shana die golden circle zijn de beste plaatsen maar het is niet vooraan. Als je vooraan wilt kan je beter voor categorie 1 gaan!

Ah oké!!!! Grijns

Dank u wel om dit te zeggen!! Grijns
Pagina's: [1] 2 3 ... 13 Omhoog Print 
« vorige volgende »
Ga naar: