• Forum
  • Nieuws
  • Over Clounited
  • Link naar Clounited
  • Chat met ons mee
*
Zoek:  
  • Startpagina
  • Help
  • Search
  • Kalender
  • Inloggen
  • Registreren
  • forum
  • Foto
  • Links
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
26 Mei 2012, 10:40:47

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Clounited > Clouseau > Clouseau In de pers > Koen 2de rijkste Vlaamse zanger
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: [1] 2 3 4 Omlaag Print
Auteur Topic: Koen 2de rijkste Vlaamse zanger  (gelezen 3872 keer)
Barbara
VanBinnen

Wat wil een vrouw? Wie is haar held vandaag?

Bekijk profiel
Koen 2de rijkste Vlaamse zanger
« Gepost op: 24 Maart 2011, 09:51:30 »

Uit De Standaard Online van vandaag:

'Gert Verhulst is rijkste zanger'
Financieel auteur Thierry Debels kijkt in portefeuille van Vlaamse muziekwereld

Niet Koen Wauters maar Gert Verhulst is de rijkste Vlaamse zanger. Met zijn sprekende hond Samson is 'Gertje' vlot 6,6miljoen euro waard. 'En dat is dan nog een zeer voorzichtige waardering', zegt financieel auteur Thierry Debels, die in een nieuw boek een top 100 samenstelt van onze rijkste zangers. KristofSimoens

'Had je tien miljoen, wat zou jij dan doen, een feestje bouwen en je geld op doen...' zongen Samson & Gert destijds. Akkoord, het was toen nog in Belgische frank, maar het is wel een feit dat monsterhits als In de disco en De Samsonrock Gert Verhulst geen windeieren hebben gelegd. Thierry Debels waardeert zijn vermogen op 6,6 miljoen euro: 'Eigenlijk is Verhulst nog meer waard, want ik heb de miljoenen niet meegeteld die hij voor zijn verkochte participatie in Studio 100 heeft ontvangen.' Ook zijn ex-collega Danny Verbiest, de Samson uit de beginjaren, prijkt in de top tien van rijkste artiesten met een waardering van 2,5 miljoen euro.

Hoe bent u aan die bedragen gekomen? Toch niet gewoon even gebeld?

Thierry Debels: 'Natuurlijk niet. Het moeilijkste was om te achterhalen in welke vennootschap de artiest in kwestie zijn opbrengsten parkeert. Een vennootschap is fiscaal gesproken de interessantste bedrijfsvorm. Volledig legaal, voor alle duidelijkheid. Bij artiesten als Will Tura of Rocco Granata was die zoektocht een fluitje van een cent: hun vennootschap draagt gewoon hun artiestennaam. Maar wie kon vermoeden dat Zigeuner de vennootschap is van Koen Wauters of dat achter Bruce Control ons aller Natalia schuilt?'

'Vanaf dan kon ik bij de Balanscentrale van de Nationale Bank de jaarverslagen inkijken die vennootschappen moeten indienen. Om na te gaan hoeveel een bedrijf waard is, kijken fiscalisten meestal naar het boekhoudkundige vermogen: de financiële reserves van de firma én de overgedragen winsten. Dat cijfer staat vermeld in de balans.'

U gewaagt zelf van een 'zeer voorzichtige' raming.

'Inderdaad. Artiesten hebben uiteraard nog eigendommen, beleggingen, spaarrekeningen... Daar heb ik het nog niet eens over. De waardering die ik publiceer, is eigenlijk het bedrag dat de artiest vandaag zou cashen indien hij met pensioen zou gaan en zijn vennootschap ontbinden. Weliswaar na aftrek van belastingen.'

Ik had de broertjes Clouseau op kop verwacht...

'...terwijl Koen Wauters op 2 staat en broer Kris op 8. Blijkbaar hanteren de broers voor hun inkomsten uit platenverkoop, optredens en dergelijke een verschillende verdeelsleutel. Koen krijgt het leeuwendeel en keert zichzelf ook een royaler bedrag uit dan zijn broer. Dat verklaart bijvoorbeeld ook waarom ik een verschillende waardering heb geplakt op Kristel (12), Kathleen (13) en Karen (20) van K3.'

Ik heb vergeefs gezocht naar de koning van de Vlaamse smartlap, Eddy Wally.

'Het antwoord is simpel: ik weet niet hoe rijk hij is, want ik heb geen enkele vennootschap gevonden die naar hem linkt. Pas op, dat wil niet zeggen dat hij er geen heeft. Maar ofwel is ze bijzonder goed verstopt, ofwel zit hij met zijn centen in het buitenland. Dat verklaart bijvoorbeeld ook waarom we Axelle Red pas op de 53ste plaats terugvinden. Het cijfer van 208.000 euro is de waardering van haar Belgische vennootschap Music and Roses, maar het is een publiek geheim dat de Limburgse ook een vennootschap heeft in Frankrijk. Ik ben echter bewust binnen de landsgrenzen gebleven.'

Dit boek riskeert menig Vlaamse zanger tegen de haren in te strijken.

'Dat besef ik. Terwijl men in Amerika maar wat trots zou zijn dat men de lijst van 100 rijkste zangers haalt. Zij zien dat als een mooie bevestiging van een succesvolle carrière. Zover zijn we hier nog lang niet. Maar waar ik serieuze vraagtekens bij plaats, is dat bepaalde managers soms met de helft of méér van de opbrengsten van hun artiest gaan lopen. Als van elke euro die Helmut Lotti verdient inderdaad 75 cent naar manager Piet Roelen gaat, dan begin ik te begrijpen waarom Lotti's derde vrouw, Jelle Van Riet, afwil van het contract dat de zanger sloot met de manager die hem groot maakte.'

Barbara
VanBinnen

Wat wil een vrouw? Wie is haar held vandaag?

Bekijk profiel
Re: Koen 2de rijkste Vlaamse zanger
« Antwoord #1 Gepost op: 24 Maart 2011, 10:08:57 »

Eenzelfde bericht op de Showbizzsite:

Gert Verhulst rijkste zanger 24/03/2011

(Peter De Smedt)De rinkelende kassa van de Vlaamse popmuziek.

In Vlaanderen zijn honderden zangeressen, zangers en popgroepen actief. Allen dromen ervan om rijk en beroemd te zijn. De meesten blijven eeuwige beloften. Sommige artiesten stoten door naar de top en verdienen best veel geld.

Financieel econoom Thierry Debels neemt in zijn nieuwe boek de lezer mee achter de schermen van de popmuziek in Vlaanderen. Wordt populariteit automatisch vertaald in financieel succes? Wie is de rijkste zanger in Vlaanderen? Wel, dat is dus niet Koen Wauters maar wel Gert Verhulst.

Debels beseft dat hij met dit boek niet de vriend van de Vlaamse artiesten zal worden. Zo zou het vermogen van Gert Verhulst 6,6 miljoen Euro groot zijn. Het boek bevat een volledige top 100 met daarbij de bedragen van het vermogen van de rijkste artiesten maar de auteur geeft meteen toe dat die cijfers niet altijd correct zijn. Dat kan bijvoorbeeld omdat een aantal artiesten meerdere vennootschappen hebben en het vaak een kluwen is om dit uit te pluizen. Zo kan een zanger een vennootschap hebben voor zijn of haar optredens maar net zo goed voor eentje voor andere activiteiten die worden uitgevoerd zoals acteren, presenteren, enzovoorts.

Koen Wauters is de tweede rijkste Belgische zanger, gevolgd door Helmut Lotti. Is het boek waarheidsgetrouw en correct? Volgens een aantal door ons gecontacteerde artiesten niet. Er werd in de Viage woensdag flink groen gelachen met een aantal beweringen die wij aan enkele artiesten hebben voorgelegd.

Officieel wil niemand reageren maar de cijfers van enkele artiesten zijn zwaar onderschat. Een aantal artiesten is rijker dan het boek beschrijft omwille van het feit dat de auteur geen rekening gehouden heeft met beleggingen, eigendom (huizen, appartementen, ...). Enkele artiesten die in het buitenland actief zijn hebben vaak ook daar een vennootschap en die cijfers werden niet mee in het boek opgenomen.

Wat er ook van waar mag zijn, alle artiesten hebben stuk voor stuk keihard gewerkt voor wat ze de afgelopen jaren hebben opgebouwd. De ene had al wat meer geluk dan de andere maar gezweet hebben ze allemaal, zeker weten!

Vicky M
Vonken & Vuur

wat een leven ....

Bekijk profiel
« Antwoord #2 Gepost op: 24 Maart 2011, 10:25:06 »

wel raar dat de verdeelsleutel van koen en kris anders is ... smiley1
en dan nog wetende dat kris toch het meeste werk doet voor clouseau, maar aan de andere kant , wat weet die man daarvan ... is misschien een gissing
ofwel zitten koen zijn dela - en telenettoestanden ook op die rekengin

greetz mammie
Sonja
Vonken & Vuur

De terminologie is: Dansvloertherapie!

Bekijk profiel
« Antwoord #3 Gepost op: 24 Maart 2011, 11:48:13 »

Inderdaad Vicky en wie weet zijn presentatie werk ook nog wel....

Alles gaat voorbij, maar eerst genieten we ervan....
berdien
In Stereo
**

Bekijk profiel
« Antwoord #4 Gepost op: 24 Maart 2011, 19:07:24 »

Ge gaat mij toch niet zeggen dat er een iemand is op heel dit forum hier die dat geloofd he.
Precies dat die man op al die mensen(100!) hun bankrekening kan kijken. En wat die verdeelsleutel bedreft dat gaat idd om een gissing anders schrijf je niet 'blijkbaar',toch?
Mij ga je niet horen zeggen dat ze er niet warmpjes inzitten, maar wat dan nog. Ze hebben het wel allemaal eerlijk verdient he. Van iemand die de lotto wint vindt iedereen het blijkbaar super leuk en normaal. Zolang je de mensen niet bedriegt en sjoemeld met geld mag iedereen van mij een goed gevulde bankrekening of vennootschap of wat dan ook hebben.
Voila Kris_smiley
Shananas16
Vonken & Vuur

Er valt niet te leven in de verleden tijd!

Bekijk profiel
« Antwoord #5 Gepost op: 24 Maart 2011, 20:51:49 »

Waarom zou je dat niet geloven???

Volgens mij is er inderdaad zelfs nog veeeeeel meer geld waarvan je niets kan terugvinden!!

En hij heeft ook niet zomaar op de bankrekeningen gekeken hé!! Het gaat om venootschappen en hij heeft de toestemming gekregen!!!
Er was gisteren ook een stukje van in het nieuws en daar vertelde hij ook dat hij gebeld heeft met de mensen rond "Eddy Wally" en die gaven hem gewoon geen toestemming!!
Dus die artiesten wisten maar al te goed dat het ging gepubliceerd worden!!!

Nuja, ik heb er ook niets op tegen hoor!! Smiley
Ze hebben er inderdaad al flink voor gewerkt en ik ben blij voor hen!!

Ik vind het wel grappig wat Valerie zegt in TV blad van volgende week:
de vraag is: " wat zou je doen mocht je de lotto winnen?"
en zij: " een huis kopen voor mijn kinderen, dan is hun toekomst al verzekerd"
haha: net of die nu nog niet verzekerd is Knipoog
petrake
VanBinnen

Bekijk profiel
« Antwoord #6 Gepost op: 24 Maart 2011, 20:53:33 »

ik vind het allemaal nog wel grappig Smiley zeker omdat ik ooit nog les heb gehad van mr. Debels  Rollende ogen
ons handboek economie was een boek dat hij geschreven had... hij vindt zichzelf nogal geweldig dus  Onbeslist
deborah
En Dans

Bekijk profiel
« Antwoord #7 Gepost op: 24 Maart 2011, 23:15:05 »

Alle jaarrekeningen van de verschillende bvba's moeten verplicht worden neergelegd bij de griffie, en die kun je perfect als gewone burger nakijken. Eens je de naam weet van de vennootschap, is het kinderspel om aan die cijfers te geraken. Dus ze zijn wel een stuk geloofwaardig.
Yvonne
Adrenaline
*

Bekijk profiel
« Antwoord #8 Gepost op: 25 Maart 2011, 05:00:26 »

Dit doet mij aan een variant van de "Quote 500" denken. Daarin wordt ieder jaar het vermogen van de 500 rijkste Nederlanders geschat.
Sonja
Vonken & Vuur

Bekijk profiel
« Antwoord #9 Gepost op: 25 Maart 2011, 07:24:29 »

Citaat van: Shananas16 op 24 Maart 2011, 20:51:49

Toch zou ik moest ik zo rijk zijn mijn kinderen niet zomaar alles in hun schoot gooien....

berdien
In Stereo
**

Bekijk profiel
« Antwoord #10 Gepost op: 25 Maart 2011, 16:34:47 »

Citaat van: Sonja op 25 Maart 2011, 07:24:29

Toch zou ik moest ik zo rijk zijn mijn kinderen niet zomaar alles in hun schoot gooien....

daarmee ook dat ze het pas zouden doen als ze de lotto winnen he en nu dus niet!
berdien
In Stereo
**

Bekijk profiel
« Antwoord #11 Gepost op: 25 Maart 2011, 16:39:21 »

Waarom zou je dat niet geloven???

Volgens mij is er inderdaad zelfs nog veeeeeel meer geld waarvan je niets kan terugvinden!!

En hij heeft ook niet zomaar op de bankrekeningen gekeken hé!! Het gaat om venootschappen en hij heeft de toestemming gekregen!!!
Er was gisteren ook een stukje van in het nieuws en daar vertelde hij ook dat hij gebeld heeft met de mensen rond "Eddy Wally" en die gaven hem gewoon geen toestemming!!
Dus die artiesten wisten maar al te goed dat het ging gepubliceerd worden!!!

Nuja, ik heb er ook niets op tegen hoor!! Smiley
Ze hebben er inderdaad al flink voor gewerkt en ik ben blij voor hen!!

Ik vind het wel grappig wat Valerie zegt in TV blad van volgende week:
de vraag is: " wat zou je doen mocht je de lotto winnen?"

ik zeg ook niet dat het niet waar is he. kvind het gewoon een beetje zielig om je met dat soort dingen bezig te houden. Die cijfers zullen wel correct zijn. Weet ik ook wel dat je die kan nakijken. Maar om dan zomaar te gaan zeggen van die is rijker dan die. Dat vind ik zo belachelijk. Want je kan toch Nooit weten wat een mens allemaal voor bezittingen heeft. Misschien heb ik in mijn kleine huisje wel een schat aan kunst staan bijvoorbeeld, ik lul maar wat. Je kan het gewoon nooit helemaal weten.
En eigenlijk intereseerd het mij ook niet, als ze maar leuke plaatjes blijven maken Smiley
Sonja
Vonken & Vuur

Bekijk profiel
« Antwoord #12 Gepost op: 25 Maart 2011, 20:02:43 »

Citaat van: berdien op 25 Maart 2011, 16:34:47
Citaat van: Sonja op 25 Maart 2011, 07:24:29

daarmee ook dat ze het pas zouden doen als ze de lotto winnen he en nu dus niet!

Ik doelde eigenlijk op jouw opmerking....

Shananas16
Vonken & Vuur

Er valt niet te leven in de verleden tijd!

Bekijk profiel
« Antwoord #13 Gepost op: 25 Maart 2011, 20:09:54 »

Citaat van: berdien op 25 Maart 2011, 16:39:21

ik zeg ook niet dat het niet waar is he. kvind het gewoon een beetje zielig om je met dat soort dingen bezig te houden. Die cijfers zullen wel correct zijn. Weet ik ook wel dat je die kan nakijken. Maar om dan zomaar te gaan zeggen van die is rijker dan die. Dat vind ik zo belachelijk. Want je kan toch Nooit weten wat een mens allemaal voor bezittingen heeft. Misschien heb ik in mijn kleine huisje wel een schat aan kunst staan bijvoorbeeld, ik lul maar wat. Je kan het gewoon nooit helemaal weten.
En eigenlijk intereseerd het mij ook niet, als ze maar leuke plaatjes blijven maken Smiley

Ik zou mij daar peroonlijk ook niet mee bezig houden, ik heb wel betere dingen te doen!! Grijns
Maar als je nu eenmaal niets te doen hebt dan begrijp ik wel dat je je daarmee bezig moet houden Brede lach

@ Sonja: nee natuurlijk moet je niet alles in hun schoot werpen...
( alhoewel: als je de Lotto dan wint doe je het zogezegd toch ook hé...)
Maar je geld kan je nu eenmaal niet meepakken in je kist, dus als Zita en Nono ooit een huis zetten zullen ze toch financieel ook wel bijspringen want het is nu al niet meer te doen om een huis te zetten, laat staan binnen 20 jaar dan als zij er eens aan willen beginnen...
Sonja
Vonken & Vuur

Bekijk profiel
« Antwoord #14 Gepost op: 25 Maart 2011, 20:21:35 »

Ik heb een wat andere mening daarover. Maar laten we die discussie maar niet gaan voeren. Meningen verschillen nu eenmaal.

Pagina's: [1] 2 3 4 Omhoog Print 
« vorige volgende »
Ga naar: