|
tatake
|
 |
« Gepost op: 22 December 2010, 21:30:57 » |
|
Is er iemand van jullie die al ooit een klein kindje heeft meegenomen naar het sportpaleis. Mijn dochter is nu 2 jaar en 9 maanden en ze is aan het vragen voor mee te gaan naar Koen en Kris. Ze wil sinds een paar dagen altijd de dvd van clouseau op.Ik weet het zelf niet zo goed, aan 1 kant zou ik haar heel graag meenemen maar aan de andere kant weet ik niet of ze zich daar de hele tijd toch content gaat doen. Wat zijn jullie bevindingen? En betaalden jullie er dan entree voor of hoeft dat niet omdat ze toch op schoot zit? We gaan trouwens zondag, dus middagvoorstelling. En we hebben zitplaatsen op de eerste rij.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Vicky M
|
 |
« Antwoord #1 Gepost op: 22 December 2010, 21:50:41 » |
|
Is er iemand van jullie die al ooit een klein kindje heeft meegenomen naar het sportpaleis. Mijn dochter is nu 2 jaar en 9 maanden en ze is aan het vragen voor mee te gaan naar Koen en Kris. Ze wil sinds een paar dagen altijd de dvd van clouseau op.Ik weet het zelf niet zo goed, aan 1 kant zou ik haar heel graag meenemen maar aan de andere kant weet ik niet of ze zich daar de hele tijd toch content gaat doen. Wat zijn jullie bevindingen? En betaalden jullie er dan entree voor of hoeft dat niet omdat ze toch op schoot zit? We gaan trouwens zondag, dus middagvoorstelling. En we hebben zitplaatsen op de eerste rij.
ik kocht dan voor Jasper een ticket voor het balkon en nam hem op de schoot zitplaatsen eerste rij, je kan niets beter hebben voor een kind ons ervaring met jasper : hij wou heel graag eens mee gaan net voor het concert de lichten uit, de mensen roepen ---> jasper heeft wel een half uur zitten wenen van angst ( is wel een gevoelig zieltje ), pas in het tweede deel kwam hij helemaal tot leven en vond het super leuk toen was hij net 4 jaar. Nu is hij 6 en wil hij nooit meer mee, hij zegt " het is daar veel te luid en te donker " ik zou in uw geval zeker gaan als uw dochter er zelf om vraagt maar ik zou ze voorzien van gehoorbeschermers ( je ziet soms kindjes met van die fluo koptelefoontjes aan, of oordopjes voor kids )
|
|
|
|
|
|
greetz mammie
|
|
|
Natalie
Adrenaline
|
 |
« Antwoord #2 Gepost op: 22 December 2010, 22:02:27 » |
|
Mijn dochter is ongeveer even oud en is vorig jaar al meegeweest. Mijn ervaring is wel dat het te lang duurt om hun aandacht vast te houden. Je moet inderdaad wel betalen, maar zou gewoon goedkoper kaartje nemen en op schoot nemen.
Hopelijk heb je een minder eigenwijs kind dan ik, die wel oordopjes in wilt :0) zou vooral wel wat speelgoed meenemen, want drie uur is echt wel lang.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Sonja
|
 |
« Antwoord #4 Gepost op: 22 December 2010, 22:45:02 » |
|
Persoonlijk vind ik dat veel te jong voor een concert. Ik zou moest ik een kind hebben die zeker niet meebrengen op jonge leeftijd. Hard geluid, massaal, druk, duurt lang. Ik verbaas mij weleens hoor over de hoeveelheid kleine kinderen zeker bij de avond concerten. Natuurlijk moet elke ouder vooral zelf kunnen bepalen of het geschikt is voor zijn of haar kindje maar ik zou het zelf niet doen.
|
|
|
|
|
|
Alles gaat voorbij, maar eerst genieten we ervan....
|
|
|
|
Atyke
|
 |
« Antwoord #5 Gepost op: 22 December 2010, 22:50:50 » |
|
ik zag bij de premiere ook zo een, volgens mij, veel te klein kind maar op 't einde zat hij nog vrolijk mee te zwaaien met zijn gekleurde lampjes
|
|
|
|
|
|
|
|
|
shoepi
Adrenaline
|
 |
« Antwoord #6 Gepost op: 22 December 2010, 22:58:03 » |
|
De meest geschikte leeftijd van het kind om mee te gaan hangt vooral van het kind af vind ik. Mijn dochter is er tien, en ik ben blij dat ik haar kleinere zus niet heb meegenomen. Daar zitten vind ik nog het minste probleem. Maar met een kind door de drukte gaan zijn dus echt wel rampen vind ik. Dat is ook de reden waarom mijn dochter nu pas mocht mee gaan ook al vroeg ze er elk jaar na.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Bieb
Adrenaline
|
 |
« Antwoord #7 Gepost op: 22 December 2010, 23:28:09 » |
|
Ik ga een boel moeders tegen het zere been schoppen, en mijn redenen zullen egoïstisch genoemd worden. Maar ik ga toch mijn gedacht zeggen. Ik vind dus dat kinderen jonger dan 8 (en misschien zelfs wel 10) niet thuis horen op een concert dat zo lang duurt. En de argumenten daarvoor worden door de moeders zelf al aangedragen. Het kind verliest de aandacht, of gaat huilen.
Sorry, maar ik betaal veel geld voor een kaartje en ik hoop ieder jaar dat ik niet terecht kom naast iemand van wie het kind de helft van de avond zit te huilen. Of moeders die een kilo speelgoed uit hun tas peuteren om de kinderen bezig te houden. Ik zit in het Sportpaleis, niet in een kindercreche! Ik wil ongestoord kunnen genieten en geen last hebben van kinderen die dwars door de liedjes heen huilen, moeders die zich keer op keer langs je wringen omdat het kind voor de tiende keer moet plassen, of iets wil drinken, of.... Ik ben een avondje uit, en in deze omgeving horen kinderen van bepaalde leeftijden daar gewoon niet bij. Ik heb het al een keer gehad dat er twee stoelen verder een moeder zat met een kind dat in slaap was gevallen. Of ik wat minder wilde springen, en wat minder enthousiast wilde zijn, anders werd die kleine wakker.... Over de omgekeerde wereld gesproken! Als dat kind te klein is om een hele avond wakker te blijven hoort het dus niet in het Sportpaleis. Lijkt me geen heel ingewikkelde rekensom.
Ik heb een gloeiende hekel aan de mentaliteit van tegenwoordig dat kinderen alles maar mogen en moeten uitproberen. Mijn ouders hadden het gezonde verstand om hun kinderen nergens mee naar toe te nemen zolang wij ons niet rustig en netjes konden gedragen in het openbaar. Ik geloof niet dat ik er slechter van ben geworden. En als ik zelf kinderen heb, zal ik dat precies zo doen. Het is niet omdat een kleine van 3 iets leuk vind, het gezond verstand van de ouders de deur uit moet. Voor sommige dingen zijn kinderen gewoon te jong, klaar uit. Opvoeden heet dat. Clouseau komt vanzelf weer terug, dus er komen nog voldoende kansen om haar mee te nemen als ze daar oud genoeg voor is. Maar ga tot die tijd geen andere mensen terroriseren met jouw kind! Draai ondertussen gewoon de dvd, daar is die kleine blij genoeg mee.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Natalie
Adrenaline
|
 |
« Antwoord #8 Gepost op: 23 December 2010, 00:07:57 » |
|
Inderdaad ieder zijn mening ;0). Zo hoop ik altijd bij een concert niet bij een groep dronken jongeren te komen te zitten / staan. Of mensen die alleen maar aan het kletsen zijn tijdens het optreden, zodat ik de muziek amper nog kan verstaan.
Met andere woorden, bij een concert ben je nu eenmaal met een grote groep mensen. En ieder gedraagt zich anders. Wie weet gedraagt het kind van 2,5 jaar zich beter dan de dronken gast van 30!
En misschien zijn er wel mensen die zich irriteren aan jou tijdens een concert.
Ze doen niet voor niets een zondagmiddagconcert, zodat de kindjes ook kunnen.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
heccie
|
 |
« Antwoord #9 Gepost op: 23 December 2010, 07:07:40 » |
|
Ieder zijn ding. En ik wil niet de moeders gaan veroordelen die het wel doen. Sarah zou denk ik nu ook wel mee willen naar het sportpaleis om Koen en Kris te zien. Eerlijk gezegd ik weet het wel zeker. Maar ook ik vind het helemaal niks om haar mee te nemen. Vindt haar ook nog veel te jong. Ze is van de week 4 geworden. Ook al is het een middagvoorstelling. Dan nog vind ik het veel te lang duren voor haar. Het begint om 16.00 uur en eindigd denk ik rond 19.00 uur. Dan gaat ze normaal gesproken naar bed. Maar dan krijgt ze wel al een slaapdip. En doordat het zo lang duurt, ben ik inderdaad bang dat ze haar aandacht er niet kan bijhouden. Vindt het ook veel te duur om haar dan nu al mee te nemen als ze steeds aan me gaat hangen. Heb haar wel naar Londerzeel meegenomen. Dat duurde maar een uurtje en was gratis. Dat was goed te doen. Hoe graag ik Sarah ook mee zou willen nemen. Dit doe ik dus niet. Maar als anderen het wel doen, moeten ze lekker zelf weten. Maar mijn keus is het ook niet. 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Bieb
Adrenaline
|
 |
« Antwoord #10 Gepost op: 23 December 2010, 07:34:53 » |
|
Het punt dat ik wil maken is het feit dat je volwassenen kunt aanspreken op hun gedrag! Ik vertel mijn 'buren' altijd dat ik een grote fan ben, lekker uit mijn bol wil gaan, en als ze er last van hebben dat gewoon moeten zeggen. Dan houd ik er rekening mee. Er is nog nooit iemand geweest die mij heeft teruggefloten. Omdat ik mijn gedrag aanpas aan de mensen om me heen. Dronken jongeren, daar is de security voor. Maar tegen een klein kind kun je niet zeggen dat het op moet houden met huilen, en je kunt ook niet verwachten dat het drie uur lang braaf op je schoot blijft zitten. Zo werkt dat nou eenmaal niet. En dan wordt het dus de verantwoordelijkheid van de ouder(s). Je bent inderdaad met een grote groep mensen, en ik vind dus dat je rekening hoort te houden met elkaar. Laat je kleine kind dus thuis.
Het voorbeeld van Heccie over Londerzeel, vind ik dus perfect. Dat duurt idd een uurtje, is op een handig tijdstip, en dat daar kleine kinderen zijn vind ik leuk. Of zoals de supermarktconcerten van de Zij aan Zij promotie. Maar zodra een kind moet worden 'afgeleid', is het dus niet de juiste plek. En bij een concert wat drie uur duurt kun je dat op je tien vingers natellen. Je hoort je verantwoordelijkheid als ouder dan dus op te nemen. Er zijn honderdduizend andere dingen waar je kinderen onder de 8 ook een plezier mee doet, en die dus wel echt gericht zijn op die leeftijdscategorie.
Ik heb vriendinnen die met mij meegaan, maar inderdaad kun kinderen steeds thuis laten. Omdat ze anders inderdaad en omdat ze dan zelf maar half van het concert kunnen genieten. Ja, die kinderen zeuren ook dat ze mee willen. Maar kinderen hoeven dus niet altijd te krijgen wat ze hebben willen. Nogmaals: opvoeding! Er is nog tijd genoeg om al die ukkies te 'besmetten' met het Clouseauvirus. Maar zorg dat ze oud genoeg zijn om geen overlast te veroorzaken voor anderen.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
lieke66
|
 |
« Antwoord #11 Gepost op: 23 December 2010, 08:23:33 » |
|
Mijn dochter is voor het eerst meegweest toen ze 6 en een half was en was toen eigenlijk te klein vonden we achteraf. Het was een middagconcert maar ze vond het te lang duren. Bleef wel op haar stoel zitten en daar had niemand last van.
Ik heb zelf wel een last gehad dat er een kind van een jaar of 5 bij moeder op schoot zat en dus de hele avond als we zaten met de knieen in mijn rug porde. Toen ik daar wat van zei wat me vertelt dat hij ook recht op Clouseau had. Prima was mijn antwoord maar koop dan ook een eigen kaart op een zitplek voor hem, ik vind het echt raar dat mensen hun kind meenemen zonder een kaartje voor het kind naast de volwassene. Vind het trouwens ook raar dat kinderen zonder kaartje mee naar binnen mogen van het SP.
Verleden jaar was ze 7 en een half en is mee geweest naar het eerste avond concert. De hele avond heeft ze genoten vooral toen Koen op de catwalk voor ons liep( we zaten toen rij 1 waar Koen danste met de danseres) Wel werd ze erg moe van de warmte en de spanning en is dus bij de laatste nummers met haar duim in haar mond tegen me aan gaan zitten.
Zelf vond ik het toen "jammer"dat ik de eerste x met haar was, vooral zo'n eerste show kijk ik zelf ook mijn ogen uit en kon dat nu niet zo goed delen met iemand. Als je met je vriendin bent klets je toch anders.
Dit jaar zou ze niet meegaan maar omdat het de Laatste Rond is gaan we toch met zijn 3-en 2e Kerstdag.
Ik heb me zaterdag ( zoals Natalie ook aangeeft) staan irriteren aan mensen naast me, zij vonden blijkbaar dat ik te stil stond en pakte me bij de schouders om te laten bewegen, super vervelend. Verleden jaar stonden we tussen biergooiers, ook erg fijn! de security keek ernaar maar deed niks en tja we zaten toch al onder het bier
Laat iedereeen genieten op zijn/haar manier maar zorg wel dat niemand last van je heeft.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Sandraatje
In Stereo

Hoeveel is te veel!!
|
 |
« Antwoord #12 Gepost op: 23 December 2010, 13:55:25 » |
|
Ik heb ook een dochter van bijna 4,5 jaar en die zeurt ook om mee naar "Koeneke" te gaan kijken! Maar meer omdat haar mama er zo zot van staat dan dat ze er zelf in geïnteresseerd is!
Ik heb haar dit jaar meegenomen naar Zonhoven bij Bengi-Fun en ze heeft zich reuze geamuseerd maar meer met de springkastelen dan met Koen of de muziek hoor! We stonden bij het scherm en hebben staan dansen. Ze heeft enkel eventjes zitten kijken naar mijn grote favoriet en dat was het. Ik zelf heb dit optreden ook heel anders meegemaakt dat dat ik dat zou doen als ik alleen zou zijn geweest! Minder gezien. Maar vond het voor haar wel superleuk en samen een gezellige namiddag gehad.
Daarom zie ik het ook niet zitten om haar mee naar het SP te nemen. Veel te lang, veel te luid, veel te veel indrukken en gewoonweg veel te lang weg van huis. Uiteindelijk ben je twee (en met sneeuw) drie uur eerder van huis weg en kom je in het beste geval rond een uur of acht, half negen thuis. Dat is serieus lang voor een klein kind.
Ik ben met haar een paar weken geleden naar de grote Sinterklaasshow geweest. Een uur naar daar, een uur show, half uur op voorhand daar, en een uur en een half terug naar huis. Maar in de auto lag ze te slapen en het was de voorstelling van 11 uur!
Daarom is mijn dochter daar dus niet geschikt voor! Maar ik kan me voorstellen dat er kinderen zijn die dit wel aankunnen. Dat moet ieder voor zich uitmaken.
Maar als je bijna zeker bent dat ze gaat huilen of dat je ze moet gaan bezig houden tijdens de drie uren dan zou ik het niet doen want dan stoor je inderdaad de anderen en dat is zeker niet leuk!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Dorette
Adrenaline
22 jaar fan!
|
 |
« Antwoord #13 Gepost op: 23 December 2010, 15:57:59 » |
|
mijn zoon is bijna 7, will graag mee....maar hij moet maar wachten tot over 2 a 3 jaar als Clouseau dan weer op gaat treden. Tot zover moet ie het doen me DVD n youtube filmpjes.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Marjorie
|
 |
« Antwoord #14 Gepost op: 23 December 2010, 18:47:25 » |
|
Mijn oudste dochter van 7 zou ook wel mee willen gaan, maar ik vind het voor mijzelf niets! Ik wil kunnen genieten van een concert van Clouseau en als zij mee zou gaan, ben ik toch ook veel met haar bezig ipv het concert... Als Clouseau weer gaat optreden na de pauze, zal ze wel een keertje meegaan.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|