|
Sonja
|
 |
« Gepost op: 10 Mei 2007, 17:52:05 » |
|
En wie gaan er vanavond allemaal kijken naar het grote "ik geef mijn buurlanden maar punten om vriendjes te blijven" festival? Ben erg benieuwd hoe de puntenshow er nu weer uitgaat zien. Vanavond ga ik wel even kijken, zaterdag zal ik het wel missen omdat we dan op Texel zitten. Heb me nog even verdiept in de songs die vanavond moeten en ik denk dat Edsilia toch wel een kansje maakt om in elk geval die finale te halen. Maar winnen zal ze niet.....
|
|
|
|
|
|
Alles gaat voorbij, maar eerst genieten we ervan....
|
|
|
|
Klasina
|
 |
« Antwoord #1 Gepost op: 10 Mei 2007, 18:43:19 » |
|
Oei lastig. Kraak ik het songfestival af of zit ik te mopperen voor Idool vanavond wat zeg ik nu allemaal, tis donderdag vandaag, geen vrijdag haha Ik vind het liedje van Edsilia niet zo speciaal, maar het zegt allemaal niets meer he. Is vanavond het commentaar ook van Paul de Leeuw en Cornald Maas? Dat vind ik wel grappig dan haha, anders kijk ik alleen morgen zaterdag naar de gewone show 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Lieken
In Stereo

Someday I'll settle down with my own true lover...
|
 |
« Antwoord #2 Gepost op: 10 Mei 2007, 20:37:21 » |
|
Oh oh oh wat doen mijn oren en ogen soms pijn van dit spektakel te aanschouwen...man man...het is om te gieren hoe ver het gezocht wordt om te winnen... En van de valszingers is Zwitserland voor mij wel de topper...erg...en jammer...en dat deze ex-bakker zijn land wou verdedigen om de eer van vorige jaren te herstellen...de eer is nog dieper gezakt denk k met dit gekeel... 
|
|
|
|
|
|
"When you walk in the room baby, it's a wonder, you put a spark in my fire..."
|
|
|
|
Sonja
|
 |
« Antwoord #3 Gepost op: 10 Mei 2007, 22:29:00 » |
|
Ik ben fan van Hongarije! Dat meisje bij de busstop. Prachtig nummer!!!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Sonja
|
 |
« Antwoord #4 Gepost op: 10 Mei 2007, 22:40:05 » |
|
Wat een aanfluiting  Niet dat NL en B niet doorgaan, maar het is wel een erg onderonsje geworden ... Maar ja what else is new. Van de landen die door zijn naar de finale ben ik het enkel eens met Moldavie, Letland, Servië, Hongarije en Slovenië. Verder had ik op mijn kanshebbers lijstje: Nederland, Denemarken (vreselijk slecht, maar ook wel weer hylarisch), Polen, Noorwegen, Andorra en Estland.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
steven
Adrenaline
|
 |
« Antwoord #5 Gepost op: 10 Mei 2007, 22:52:23 » |
|
Mijn 10 voorspelde waren (dacht ik, zijn daarom niet mijn favorieten): - België - Nederland - Hongarije - Andorra - Noorwegen - Oostenrijk - Moldavië - Turkije - Zwitserland - Denemarken Slechts 3 juiste ... Maar het mag wel duidelijk zijn, ik ben nog van de oude stempel en dus ook West-Europees ingesteld. Geen enkel, maar dan géén énkel West-Europees land stoot door naar de finale, dat zegt genoeg. Aan de kwaliteit lag het niet alleszins. Geen superhoog niveau, maar pakken beter dan wie wel doorgaat. Bulgarij? VALS! Turkije? AL x GEPLAGIEERD enz ... Het suckt dat al die oost europese landen het onder mekaar vedelen. Ik pleit om terug te gaan naar een opsplitsing, en laat ons het Songfestival houden met de West Europa apart, 15 à 20 landen. Dan zal het tenminste weer eerlijk verlopen, en zal er waarschijnlijk minder kitch en crap zijn ... En ik wil dat orkest terug!!!  Overigens, mijn favoriet, eveneen Hongarije: dat was nog es muziek dat je muziek kan noemen, zoiets zou ik me nog durven aanschaffen ...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Kristel
|
 |
« Antwoord #6 Gepost op: 11 Mei 2007, 07:30:56 » |
|
Geen enkel, maar dan géén énkel West-Europees land stoot door naar de finale, dat zegt genoeg. Aan de kwaliteit lag het niet alleszins. Geen superhoog niveau, maar pakken beter dan wie wel doorgaat.
Nou ja, zo denk ik er dus ook over! Echt belachelijk! De kwaliteit van de meeste landen was beroerd. Maar goed, het gaat blijkbaar niet meer om zangkwaliteit, maar om de act en hoe idioot mensen kunnen doen...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Sonja
|
 |
« Antwoord #7 Gepost op: 11 Mei 2007, 08:18:58 » |
|
Vooral dat aller aller eerste nummer was echt een drama en die is gewoon door! En even for the record: Ik ben geen slechte verliezer want NL was zeker niet mijn favoriet maar als ik dan zie dat zelfs een land als Noorwegen met naar mijn smaak echt wel een leuk nummer niet door is, dat zelfs favorieten uit polls niet door zijn..... tja...... Vind het gewoon erg typisch.
Wat ook erg opvallend is dat er ineens allemaal heftige rock voorbij kwam..... Stel dat nu die opera zangeres wint (vond dat trouwens echt niet slecht) zal je zien dat volgend jaar weer een 5 tal opera liedjes erin zitten. Gewoon na apen....
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
heccie
|
 |
« Antwoord #8 Gepost op: 11 Mei 2007, 08:41:33 » |
|
Ik kijk zelf niet eens meer naar dat hele songfestival gebeuren. Vind er echt helemaal niets meer aan. Gewoon ook omdat het puur vriendjespolitiek is. Heb het gisteren dan ook helemaal niet gezien. En zal zaterdag ook niet gaan kijken. En blijkbaar heb ik ook niets gemist als ik dit zo lees. 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Sonja
|
 |
« Antwoord #9 Gepost op: 11 Mei 2007, 10:31:43 » |
|
Ik blijf kijken het heeft iets nostalgisch ondanks dat de nostalgie eigenlijk al ver te zoeken is vergeleken bij vroeger. Ik stem voor om iedereen weer in de eigen taalt e laten zingen, met een orkest en dat deelnemers met te veel show worden afgekeurd. Het is een liedjes festival, geen festival om wie de mooiste show weggeeft. En ook geen festival om enkel de buurlanden punten te geven.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Klasina
|
 |
« Antwoord #10 Gepost op: 11 Mei 2007, 11:46:06 » |
|
Ik heb maar stukjes gezien (Israel bijv, my god  ) maar ehm, ik vond Edsilia niet echt goed, jullie? Nu ben ik toch niet echt weg van haar zang (vind het gewoon niet mooi en het klinkt altijd zo buitenadem) maar om nou te zeggen ze verdiende een plaatsje in de finale...nee vond ik niet. Maar zo te horen verdiende al het gepeupel wat wél in de finale staat die plaats ook niet dus ja, had er dan ook maar eentje aan Edsilia gegeven hahaha.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Klasina
|
 |
« Antwoord #11 Gepost op: 11 Mei 2007, 11:48:20 » |
|
Dan zal het tenminste weer eerlijk verlopen, en zal er waarschijnlijk minder kitch en crap zijn ... En ik wil dat orkest terug!!!  Orkest terug, akkoord. Crap eruit, akkoord. Maar de kitsch uit het songfestival halen....het moet er juist meer in !! Als er iets kitsch hoort te zijn is het 't songfestival wel.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Sonja
|
 |
« Antwoord #12 Gepost op: 11 Mei 2007, 11:50:24 » |
|
Klaasje geloof me als je zag wat er allemaal gezongen werd verdiende Edsilia dat echt wel ha ha!  Zal thuis wel even op youtube struinen naar wat dieptepunten! 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
glendy
|
 |
« Antwoord #13 Gepost op: 11 Mei 2007, 12:04:34 » |
|
heb niet echt gekeken, ik wist dat belgië 1 van de laatste was dus heb nu en dan even overgezapt, en vond ons lieke echt zwak, toon was onjuist, geen show, kon me helemaal niet boeien dus helemaal normaal dat we niet door zijn, van de rest van de liedjes kan ik me niet over uitspreken, heb ik niet gezien
|
|
|
|
|
|
en als je lacht voel ik me heerlijk en je lacht de hele dag
|
|
|
|
Simone
|
 |
« Antwoord #14 Gepost op: 11 Mei 2007, 12:58:15 » |
|
Niet gekeken, wij hebben gewoon gezellig een Film gekeken met Tom hanks, veel leuker om te zien ook. zal zaterdag ook niet zien, want dan ga ik naar een musical,
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|