Nieuwe functionaliteit !
Om plaats te besparen op de clounited server, is er nu de mogelijkheid om foto materiaal op te laden via imageshack.
Gelieve deze optie te gebruiken voor foto's en niet de attachement module zoals hierboven besproken !
Wat is imageShack :
Imageshack.us is een Amerikaanse website die afbeeldingen op internet beschikbaar stelt. De website kan worden gebruikt om plaatjes op websites te uploaden in een database, en die vervolgens via een hotlink of deeplink op een andere website te plaatsen. De site beweert dat de afbeeldingen "eeuwig" beschikbaar zullen zijn. Op deze manier kan men gratis plaatjes via de website op een andere website plaatsen. Op de website bestaan tevens mogelijkheden tot het uploaden van zelfgemaakte foto's. Men kan tevens de afbeeldingen zogenaamd "resizen" waarmee men de grootte van de afbeelding wijzigt. Verder biedt de site tools aan (zoals een firefox-extensie) om snel afbeeldingen te uploaden.
Hoe ImageShack gebruiken op clounited :
Klik op nieuw topic of antwoord op een topic.
Je krijg een tekstvak te zien waar je je topic of antwoord kan intypen. Hieronder zie je Download ImageShack toolbar en een knop browse.
Klik op browse en kies de foto op je computer die je wil opladen.
Klik op host it.
Een nieuw venster opent. (dit kan even duren, hij is de foto aan het opladen)
Zoek in dit venster naar "Hotlink for forums (1) " (onder de reclame)
Copieer de code in het venster waar je je bericht ook typt.
Post je bericht.
Dat zou het moeten zijn ! Problemen ? vraag het hier !
Ik ondervind problemen met het uploaden van de bijlagen, telkens ik de bijlage wil uploaden, krijg ik een foutmelding en wordt ik van de site gezwierd, met de melding dat ik een foutief adres heb ingevoerd of niet verbonden ben met internet.
Als ik dan op refresh klik, duurt het ff voor ik erug op de site ben en ondertussen heeft er zich een nieuw venster geopend.
ZIjn er nog die problemen hebben?