|
Belle
|
 |
« Gepost op: 25 Februari 2009, 13:52:23 » |
|
Het is me wel wat de laatste tijd met die vliegtuigcrashes...  Een Boeing 737 van Turkish Airlines is om 10u30 neergestort op de Nederlandse luchthaven Schiphol. Er zijn 9 doden waaronder bemanningsleden. Er zijn meer dan 50 gewonden. De hulpverlening verliep snel. Het luchtverkeer is gedeeltelijk hervat. Het toestel ligt in 3 stukken in een weiland langs de landingsbaan. Het toestel had 135 mensen aan boord.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
KatiaH
|
 |
« Antwoord #1 Gepost op: 25 Februari 2009, 13:57:15 » |
|
|
|
|
|
|
|
het is een kracht apart, muziek verwarmt je hart! geef mij maar oorlog en vrede, met een engel aan mijn zij...
|
|
|
|
Barbara
|
 |
« Antwoord #2 Gepost op: 25 Februari 2009, 14:07:07 » |
|
Jezus, wat een geluk dat de piloot net de snelweg heeft kunnen ontwijken. Het zou nog een grotere ravage zijn!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
koen 4ever
|
 |
« Antwoord #3 Gepost op: 25 Februari 2009, 14:07:56 » |
|
ja erg hé 
|
|
|
|
|
|
" ik hoor een stem....recht uit de hel "
|
|
|
|
clouseau_freakske
|
 |
« Antwoord #4 Gepost op: 25 Februari 2009, 14:26:22 » |
|
oh my god! Brrr wat een eng nieuws!
|
|
|
|
|
|
"Maar opeens gebeurt een wonder , heeft mijn ziel je hart gevonden door gewoon heel lief voor jou te zijn " 
|
|
|
|
kristina
|
 |
« Antwoord #5 Gepost op: 25 Februari 2009, 15:43:48 » |
|
verschrikkelijk als je zoiets hoort op het nieuws  wat een geluk dat het vliegtuig niet op de autostrade is terecht gekomen .......
|
|
|
|
|
|
Mijn grote liefde heet "MUZIEK"
|
|
|
|
tani
|
 |
« Antwoord #6 Gepost op: 25 Februari 2009, 16:05:43 » |
|
Jezus, wat een geluk dat de piloot net de snelweg heeft kunnen ontwijken. Het zou nog een grotere ravage zijn!
amai ja dat had helemaal een ramp geweest en tis zo al erg genoeg!! als je ziet hoe dat vliegtuig eruit ziet mag je denk ik blij zijn dat je nog in leven bent.. al is het toch iets dat je levenslang blijft achtervolgen 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Sonja
|
 |
« Antwoord #7 Gepost op: 25 Februari 2009, 17:12:05 » |
|
Ik werk op Schiphol-Rijk, dat is een bedrijven terrein van Schiphol. 1 van de banen van Schiphol ligt vlakbij ons kantoor en wij zitten eigenlijk pal langs een aanvliegroute. Om half 11 ging ik even met een collega naar buiten om een sigaretje te roken (nou ja ik ging mee voor de gezelligheid want ik rook niet) en we hoorden echt zoveel sirenes... en het kwam steeds dichterbij. Het ongeluk gebeurde om 10u31 en vrij snel hoorden we ze al dus de hulpverlening kwam echt zeer snel op gang. Dat er iets serieus mis was was toen al duidelijk. Alleen dachten wij eigenlijk niet aan een vliegramp. We besloten eenmaal binnen even de P2000 site te checken maar toen kwam mijn manager zijn hok al uitstormen dat er een vliegtuig was neergestort. De eerste berichten waren naast de A9 dus wij dachten dus dat dat aan onze kant was. Uiteindelijk bleek het dus bij de Polderbaan, nog een aardig stuk bij ons vandaan.
Vanavond moeten mijn pa en ik naar oma in Beverwijk, via diezelfde snelweg... maar wij overwegen maar via Amsterdam en het havengebied te gaan. Een deel van de snelweg is inmiddels vrijgegeven, maar het wrak zal niet zomaar weg zijn dus reken maar op een hoop sensatiezoekers en veel files....
Het is triest allemaal. Al bij al nog een geluk dat het zo "goed" is afgelopen want hij ligt echt pal naast de snelweg... En vlak langs huizen. De geruchten gaan dat er geen brandstof meer was. Als dat zo is een heel kwalijke zaak natuurlijk, maar aan de andere kant wellicht wel een geluk bij een ongeluk...
|
|
|
|
|
|
Alles gaat voorbij, maar eerst genieten we ervan....
|
|
|
|
Gerda
|
 |
« Antwoord #8 Gepost op: 25 Februari 2009, 17:26:05 » |
|
Al 10 doden heb ik gehoord, waaronder de gehele crew.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Sonja
|
 |
« Antwoord #9 Gepost op: 25 Februari 2009, 17:30:10 » |
|
Die 10e was toch nog niet officieel?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
kristina
|
 |
« Antwoord #11 Gepost op: 25 Februari 2009, 20:02:19 » |
|
erg voor degene die een familielid verloren zijn 
|
|
|
|
|
|
Mijn grote liefde heet "MUZIEK"
|
|
|
|
Nighthawk
|
 |
« Antwoord #12 Gepost op: 25 Februari 2009, 20:07:03 » |
|
Heel erg zeg,aan de andere kant een geluk dat er maar 10 doden zijn,als
er 135 passagiers aan boord zaten.Je ziet het vaak op het nieuws van vliegtuigcraschen,
maar als het zo dicht bij huis gebeurd is het toch wel anders.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Sonja
|
 |
« Antwoord #13 Gepost op: 25 Februari 2009, 20:32:56 » |
|
Tis waar wat je zegt Nighthawk, je ziet die beelden vaak op TV... nu ook weer en dan denk je goh wat erg.... je leest de berichten en gaat weer verder. Maar wij gingen dus net naar mijn oma en de file was niet zo groot meer dus toch via de normale weg en dan kom je daar dus langs.... Jongens hoe bizar!!! Bijna niet uit te leggen, niet sensatiezoekerig bedoelt want wij moesten echt naar daar. Maar dan kom je daar aanrijden en wij vielen allebei stil.... Kippenvel en dan ineens: Mijn hemel dit is echt gebeurd.... Nog steeds veel mensen daar, veel pers ook, veel drukte en dat vliegtuig, en hij ligt echt op amper 150m van de snelweg. Hoe veel erger had dit kunnen aflopen. Ze vermoeden dat de piloot heel bewust het toestel eerder naar de grond heeft geduwd, wat een held dan zeg! Hoe je je onheil ziet naderen en dan zo nuchter reageren. Daar ben je ook piloot voor natuurlijk... Ik ben hier echt van onder de indruk! We zijn de rest van de weg ook heel stil verder gereden.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Belle
|
 |
« Antwoord #14 Gepost op: 25 Februari 2009, 20:48:53 » |
|
Moet inderdaad wel raar doen als je het toestel werkelijk zo voor je ziet liggen. Je zou voor minder rillingen door je lichaam krijgen...
Ik vraag me nu echt af wat de werkelijke oorzaak is.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|