• Forum
  • Nieuws
  • Over Clounited
  • Link naar Clounited
  • Chat met ons mee
*
Zoek:  
  • Startpagina
  • Help
  • Search
  • Kalender
  • Inloggen
  • Registreren
  • forum
  • Foto
  • Links
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
25 Mei 2012, 01:06:02

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Clounited > Clouseau > Clouseau In de pers > Koen Wouters in de Telegraaf
0 geregistreerde leden en 2 gasten bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: [1] Omlaag Print
Auteur Topic: Koen Wouters in de Telegraaf  (gelezen 782 keer)
Kristel
En Dans

Bekijk profiel WWW
Koen Wouters in de Telegraaf
« Gepost op: 28 Januari 2009, 17:37:06 »

Citaat
Sound of Music naar België

AMSTERDAM -  The Sound of Music van Efteling Theaterproducties zal in september en oktober te zien zijn in de stadsschouwburg in Antwerpen.

De hoofdrol voor de musical is nog niet ingevuld. Hiernaar zal worden gezocht via het televisieprogramma Op zoek naar Maria dat gepresenteerd zal worden door Koen Wouters. Producent Albert Verlinde zal in de liveshows zitting nemen in de jury.

“In het jaar dat The Sound of Music vijftig jaar bestaat, wordt andermaal bewezen dat deze voorstelling springlevend is", laat Albert weten. "Het wordt een spannende zoektocht naar Maria, maar ik weet dat er ook in Vlaanderen voldoende talent is om die rol in te vullen."

The Sound of Music in Theater de Efteling is nog te zien tot tenminste 13 april.

Bron: De Telegraaf

En uiteraard zet ik bewust Koen Wouters neer  Bedroefd

Groetjes, Kristel
http://www.kristelwillemsen.nl
http://twitter.com/Kristel1976
http://www.facebook.com/kristel.willemsen
Tikry
Vonken & Vuur

Totally Krisje-licious ;)

Bekijk profiel
Re: Koen Wouters in de Telegraaf
« Antwoord #1 Gepost op: 28 Januari 2009, 17:52:40 »

Triest, dat ze Wouters nóg misschrijven  Rollende ogen Toch bedankt om te posten, Kristel  Knipoog Thumbs_up

Totally Krisje-licious ♥

Clouseau 10X10 :
05/12/09 !! Blok 120; Rij 15 ♥
19/12/09 !! Blok 118; Rij 09 ♥
Sonja
Vonken & Vuur

De terminologie is: Dansvloertherapie!

Bekijk profiel
« Antwoord #2 Gepost op: 28 Januari 2009, 18:12:02 »

Ik dacht al "Kristel wat doe je nu?" Grijns Brede lach

Alles gaat voorbij, maar eerst genieten we ervan....
marti
Vonken & Vuur

Bekijk profiel
« Antwoord #3 Gepost op: 29 Januari 2009, 09:49:22 »

Ze zullen het ook niet leren die journalisten om de naam juist te schrijven Rollende ogen

Gezonde groetjes
Marti

Voor een gratis Body & voedingsanalyse (zonder aankoopsverplichting): www.toffemens.be
Klasina 
VanBinnen

Getting angry doesn't solve ANYTHING!

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #4 Gepost op: 29 Januari 2009, 09:55:31 »

Volgens mijn docent (Journalistiek) verdien je het om per verkeerde letter er een vinger afgehakt te krijgen bij het verkeerd schrijven van een naam.

Mama van dochters Nova (3) en Lou (0)
www.habbich.nl
marti
Vonken & Vuur

Bekijk profiel
« Antwoord #5 Gepost op: 29 Januari 2009, 09:58:37 »

Citaat van: Klasina  op 29 Januari 2009, 09:55:31
Volgens mijn docent (Journalistiek) verdien je het om per verkeerde letter er een vinger afgehakt te krijgen bij het verkeerd schrijven van een naam.
Dan zouden er véééél journalisten een deel van hun hand kwijt zijn Grijns Rollende ogen. Als ze al niet zonder vingers zouden zitten. Is het nu echt zó moeilijk om zoiets even te controleren.  smiley1

Gezonde groetjes
Marti

Voor een gratis Body & voedingsanalyse (zonder aankoopsverplichting): www.toffemens.be
Klasina 
VanBinnen

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #6 Gepost op: 29 Januari 2009, 10:05:44 »

Citaat van: marti op 29 Januari 2009, 09:58:37
Citaat van: Klasina  op 29 Januari 2009, 09:55:31
Dan zouden er véééél journalisten een deel van hun hand kwijt zijn Grijns Rollende ogen. Als ze al niet zonder vingers zouden zitten. Is het nu echt zó moeilijk om zoiets even te controleren.  smiley1

Ja dat vind hij dus ook, vandaar dat hij het zijn studenten (journalisten in opleiding) zo op het hart drukt. En natuurlijk is dat niet moeilijk, maar vooral dagbladjournalisten hebben (krijgen!) weinig tijd en ruimte om een fatsoenlijk bericht te schrijven, laat staan om dingen te checken. Er wordt véél klakkeloos overgenomen en niet 3 keer van voor naar achter gecheckt zoals eigenlijk zou moeten.

Mooie voorbeelden van zulke berichten vind je op een weblog dat derdejaars studenten op onze school hebben opgezet onder leiding van dezelfde docent die vingers af gaat hakken ;-) Het adres is http://fhjfactcheck.wordpress.com/ Daar vind je nieuwsberichten uit dagbladen waar de docent of studenten twijfels bij kregen, sommige berichten verschenen in meerdere kranten omdat ze klakkeloos werden overgenomen ook al waren ze onjuist. De studenten onderzoeken de gegevens wél en het resultaat is vaak dat het nieuwsbericht gewoon niet klopte en dat de feiten heel anders liggen. Helaas hebben ze anno 2009 bijna geen tijd en ruimte meer op (dagblad)redacties voor zulk werk, schandalig maar waar.

www.habbich.nl
marti
Vonken & Vuur

Bekijk profiel
« Antwoord #7 Gepost op: 29 Januari 2009, 10:25:26 »

Feit is wel dat de studenten na hun studies waarschijnlijk wel in zo'n systeem terecht gaan komen. In het begin zullen ze nog volgens het boekje willen werken, maar al snel zullen ze onder druk van hun collega's & de deadline ook al klakkeloos worden.
Dat is niet enkel in de journalistiek zo, maar in véél sectoren. De 'oude' garde houdt graag controle & verdragen niet altijd niewe (& vaak ook betere) inbreng. Ik heb het zelf meegemaakt tijdens een stage. Ben toen met één of andere excuus naar het klassement 'verbannen' inplaats van bij de input van de gegevens. Ik werkte te snel & te goed, wat niet verdragen werd door de 'anciens'

Gezonde groetjes
Marti

Klasina 
VanBinnen

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #8 Gepost op: 29 Januari 2009, 10:47:02 »

Inderdaad Marti. Dat is ook een reden waarom ik (zoals ik er nu over denk) niet in de dagbladjournalistiek wil werken. De opzet van het factcheck programma is ook niet perse om te voorkomen dat deze studenten na hun afstuderen de journalistiek 'wel weer even zullen veranderen' hoor, maar om aan te tonen hoeveel onwaarheden er als feiten naar buiten gebracht worden. Niet enkel aan de studenten maar ook aan het publiek, het factchecken op de FHJ is al meerdere malen besproken in de media.Kritisch kijken naar de persberichten, er niet vanuit gaan 'dat het wel zo zal zijn'. Of je er nu op een redactie echt iets aan kan veranderen of niet, je ervan bewust zijn is hoe dan ook belangrijk denk ik.

www.habbich.nl
marti
Vonken & Vuur

Bekijk profiel
« Antwoord #9 Gepost op: 29 Januari 2009, 10:59:04 »

Daar ben ik het helemaal mee eens. Ik vind het ook goed van die leraar dat hij daar zoveel tijd insteekt. Veel mensen staan er absoluut niet bij stil wat voor stommiteiten je soms in artikels of reclame terugziet. Ik herinner me vroeger in 'ook dat nog' dat ze altijd een rubriek hadden met missers in de artikels & advertenties. Daar zaten soms hilarische dingen tussen Rollende ogen
We hebben het zelf al meegemaakt dat er verkeerde dingen in artikel stonden. Zaken die makkelijk te controleren waren, hadden ze hun ding goed gedaan. Maar eens de fout gemaakt, kan je het wel gaan uitleggen aan je omgeving Thumbs_down

Gezonde groetjes
Marti

Gerda
VanBinnen

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #10 Gepost op: 29 Januari 2009, 12:44:11 »

En het zijn niet alleen namen die verkeerd geschreven worden.... De grammatica ook... de d's en de t's worden niet eens meer goed geschreven....

www.gerdabergsma.web-log.nl
Yvonne
Adrenaline
*

Bekijk profiel
« Antwoord #11 Gepost op: 29 Januari 2009, 16:34:34 »

Hi

Tot mijn verbazing zag ik vanochtend in de Spits een fotootje van Koen staan. Het bleek dus over de nieuwe 'Maria' voor de musical te gaan. En z'n naam: Koen Wauters!!

Greetz
Yvonne
Sonja
Vonken & Vuur

De terminologie is: Dansvloertherapie!

Bekijk profiel
« Antwoord #12 Gepost op: 29 Januari 2009, 18:46:54 »

Uitgerekend vandaag lees ik de spits niet ....
Ze maken er nogal een groot nieuws van.

Alles gaat voorbij, maar eerst genieten we ervan....
clouseau_freakske
Vonken & Vuur

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #13 Gepost op: 29 Januari 2009, 19:12:41 »

Citaat van: Sonja op 28 Januari 2009, 18:12:02
Ik dacht al "Kristel wat doe je nu?" Grijns Brede lach

Haha, dat was identiek mijn reactie en direct daaran " het is misschien een andere Kristel"  Grijns

"Maar opeens gebeurt een wonder , heeft mijn ziel je hart gevonden door gewoon heel lief voor jou te zijn "
Pagina's: [1] Omhoog Print 
« vorige volgende »
Ga naar: