Met wat vertraging toch nog een verslagje van 26/12.
De grote dag voor Hanne en haar vriendin Anneke, voor het eerst naar Clouseau. Er was naar mijn mening nogal weinig sfeer voor het concert , het was al half negen voor de waves en het gejoel begon. Maar eens Koen zijn keel openzette kwam het wel in orde. Bij Dansen zong Koen 2 keer dezelfde strofe, toen hij dat door had zei hij : Oei, dat heb ik al eens gezongen..waarna hij gewoon verder ging.

Afscheid van een vriend was heel speciaal omdat vader Herman in de zaal zat, met zijn ogen vol tranen na de uitleg van zijn jongste zoon én het applaus van het ganse sportpaleis.
Voor zover ik me herinner geen speciallekes meer in deze show. Alleen vond Hanne het wel redelijk eng toen ik volop meedeed met Vanavond ga ik uit. Ik zei hu? en wat dan met de rest van de aanwezige massa?

Anneke vond het echt super, qua sfeer enzo, Hanne was niet echt super-enthousiast, maar naderhand vond ze het wel leuk.
Dan naar buiten, de vreselijke vrieskou in. Brrr.
Hans was (denk ik) snel weg. Tom die vluchtte weg toen een stel gillende meiden achter zijn auto aangingen, waarop Margo de dames zei dat ze zoiets niet nog eens moesten proberen.

Koen kwam er dan aan. Eerst ging het raampje aan passagierskant open, voor de gillende meiden en co.
Nadien ging ook het raampje aan de andere kant open, vriendelijke babbel, Anneke's ticket werd voorzien van een handtekening. Lindsay, Margo....zijn dan vertrokken. Mijn tieners wilden nog van geen wijken weten. Dus hebben we nog gewacht op Kris....en het was heeeeeeeeel koud! Kriske wou met zowat iedereen die via de artiestenuitgang buitenkwam op de foto ; Eva, Steve, dan nog één van de Heavy Horns....

En nog altijd geen spoor van de oudere helft van Clouseau. Twee uur was het ultimatum, en zie : omstreeks de klok van 2 kwam hij alsnog buiten. Hij zei : staan jullie hier nu nog? 't Is koud zenne. Alsof we dat nog niet wisten.

Wie kwamen er naast Kris nog buiten : Karim en Tom uit X-factor. Hanne en Anneke waren ineens klaarwakker en hadden het ook niet meer koud.

Karim kroop onmiddellijk bij Kris in de auto, Tom stond nog wat te draaien. De beide jonge heren reden blijkbaar met Kris mee, waarop de security man zei : allez, je ontfermt je over de beschermelingen van de vijand, waarop Kris dan weer : tja, je moet die jongens toch helpen hé.

Ik riep: Hallo daar, deze 2 jongedames willen met jou op de foto. Met mij, vroeg Tom, wacht ik zal dan even mijn jas uitdoen. Bj -5° C

...Allebei sloegen ze stevig hun arm rond Tom voor de foto van hun leven.Nadien liepen ze op wolkjes.

En toen zei Kris : kruip nu maar snel in een warme auto, maar dat was duidelijk niet in die van hem!

Met ijskoude voeten en vingers je vrieskast van een auto besturen valt niet mee, maar we zijn toch heelhuids thuis geraakt.
Anneke heeft me trouwens subtiel duidelijk gemaakt dat ze volgend jaar nog wel eens meewil...voor mij weeral een excuus voor een extra concertje!