• Forum
  • Nieuws
  • Over Clounited
  • Link naar Clounited
  • Chat met ons mee
*
Zoek:  
  • Startpagina
  • Help
  • Search
  • Kalender
  • Inloggen
  • Registreren
  • forum
  • Foto
  • Links
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
24 Mei 2012, 12:27:48

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Clounited > Babbelhoekje > Babbelhoekje > Het gróte voetbaltopic!!!
0 geregistreerde leden en 3 gasten bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: 1 ... 15 16 [17] Omlaag Print
Auteur Topic: Het gróte voetbaltopic!!!  (gelezen 10144 keer)
linds
En Dans

I would cry among my treasured friend

Bekijk profiel
Re: Het gróte voetbaltopic!!!
« Antwoord #240 Gepost op: 15 Juli 2010, 19:48:08 »

Jullie komen zeker niet van een andere planeet  Grijns... zo'n 9jaar geleden leerde ik Margo & Kristel & Sofie & Vera & Elise kennen  tijdens clouseau ik heb met die dames in 2002 GOUDEN tijden beleefd  in het begin was het aanpassen voor mij maar ik denk dat het voor hun ook aanpassen was aan de belgische gewoontes... enkele jaren later leerde ik nog Nederlandse dames kennen en moet zeggen ik ben FIER dat ik jullie  tot mijn vrienden kring mag noemen...en de mensen die mij kennen weten dat ik voor mijn vriendinnen & vrienden alles zou doen hé Margo zou hebben wij belgen ( katia - kelly - saskia en ikke) ook eens wat het is om zo'n eind te rijden  Knipoog

Maar wat Svenneke zeg tja dat vondt ik nu ook niet kunnen.......

I'm not saying I'm gonna rule the world , or I'm gonna change the world but I guarantee that I will spark the brain that  will change the world
Do_mino
In Stereo
**

Bekijk profiel
« Antwoord #241 Gepost op: 15 Juli 2010, 20:59:40 »

Dat Nederlanders in tijden van een EK of WK over "Wij" praten (We gaan winnen) heeft niks met arrogantie te maken, maar met het oranje gevoel
Een gevoel dat aan buitenlanders denk ik moeilijk uit te leggen is. Ik woon al een aantal jaren heel graag in Belgie maar als het NL elftal zover komt dan komt bij mij het oranje virus ook weer heel hevig boven. En dan die huldiging dat is toch een fantastisch iets, die saamhorigheid geweldig, om kippevel van te krijgen. Dan voel je dat je toch echt altijd NL blijft.

In de jaren dat ik hier woon heb ik er nog nooit iets van gemerkt dat de belgen mij anders behandelen omdat ik Nederlandse ben.
Dat Nederlanders arrogant overkomen, ligt denk ik zeker ook aan de taal, NL praten directer. Op mijn werk ook mijn belgische collega's vragen aan klanten bijwijze van spreke "mag ik mss eventueel even uw rijksregisternr als het niet te lastig is" ik vraag "wat is uw rijksregisternummer"
Als een Vlaming iets zegt klinkt dat altijd zachter, maar je wilt niet weten wat voor brutale en onbeschofte vlamingen ik op een dag aan de telefoon krijg. Waarmee ik maar wil zeggen dat je nooit een heel volk over één kam mag scheren.

kriske
Vonken & Vuur

Bekijk profiel
« Antwoord #242 Gepost op: 15 Juli 2010, 22:09:31 »

idd, jullie (nederlanders) zijn ook trots op jullie land, ik ken het wilhelmus (bijna) van buiten, terwijl de brabanconne...neej sorry, helaas Smiley ik wil trouwens ook dat belgie één blijft maar ik voel véél meer voor oranje dan voor belgie omdat het allemaal véél meer leeft!

en svenneke, nu stoppen met posten, is dat niet een beetje kinderachtig? kom zeg, trouwens, het zijn hele leuke mensjes hier, ik ken hier ondertussen héél veel mensen, Belgen én Nederlanders en 't is super leuk!

nog een verschilletje, nu met de tour :

Gesink, nederlander, staat 7de : de nederlandse media en rabobank zeggen : nou, die kan het podium op, misschien wel de nieuwe tourwinnaar, de 'vervanger' van Arstrong

Van den broeck , belg, 5de nu : de belgische media en zijn ploeg lotto zeggen : nou, dat gaat goed! maja, top 10, daar gaan we voor...

Nederlanders zijn misschien gewoon ook ambitieuser...dunno
Bieb
Adrenaline
*

Bekijk profiel
« Antwoord #243 Gepost op: 16 Juli 2010, 15:09:30 »

Jeetje Sven, mag het iets volwassener alsjeblieft??? Eerst een rotopmerking maken over Nederlanders en je vervolgens als een verongelijkt kind gedragen als mensen je daar op aanspreken? Je hebt recht op je eigen mening, maar anderen ook!

Ik kom zelf uit Nederland, en ik erger me zelf af en toe ook groen en geel aan de arrogantie en de luidruchtigheid van sommige landgenoten. Maar dat wil niet zeggen dat elke Nederlander zo is. Een beetje nuance in je reactie was dus wel op zijn plaats geweest. Zoals iemand hier al zei: in Nederland heerst er qua sport wat betreft internationale toernooien (EK, WK, Olympische Spelen) een heel erg 'wij' gevoel. Dat dat in België niet zo is, wil nog niet zeggen dat de Nederlanders het dan verkeerd doen, en dat we ons dan maar in moeten houden.

Om verder even on topic (voetbal) te blijven: Ik gok dat je bedoelde dat je ons voetbalteam arrogant vindt, omdat ze ronduit zeggen dat ze voor de wereldtitel gaan. Ik denk dat dat vooral heel eerlijk is, en dat het ook te maken heeft met zelfvertrouwen. En zoals Sonja al zei: elk team komt naar het WK om te winnen, en echt niet voor de gezelligheid! Dus zo'n wereldschokkende opmerking is het nou ook weer niet. Ik heb overigens nog wel meer teams gehoord die heel duidelijk waren in hun doelstelling/verwachting. Frankrijk, Engeland, Brazilië, Argentinië en ook Spanje bijvoorbeeld. En laten we vooral de Duitsers niet vergeten. Die gingen er voordat de halve finale tegen Spanje was gespeeld al vanuit dat ze tegen Nederland in de finale zouden staan. Ik zie de krantenkoppen nog voor me: 'Oranje, tot zondag!'  Wat mij betreft valt dat dan ook onder arrogantie, maar daar hoor ik je totaal niet over. Maar ondertussen wél hakken op de Hollanders. Beetje sneu!

Jammer dat je je laat leiden door je vooroordelen. En jammer dat je er niet in slaagt om de positieve elementen die Nederland (tijdens het WK) biedt te appreciëren. Er gaat een hoop leuks aan je neus voorbij op deze manier.

femke
En Dans

Bekijk profiel
« Antwoord #244 Gepost op: 17 Juli 2010, 13:04:20 »

sooow, paar dagen hier niet geweest, maar the story goes on zie ik!! Fijn dat er Belgen zijn die een andere mening hebben dan Sven... al wist ik dat eigenlijk wel hoor! Zelfs na 20 jaar Clouseau-en in Belgie is het als Nederlander daar af en toe nog steeds aanpassen. Er zijn nog steeds dialecten die ik moeilijk versta, en het komt nog altijd voor dat mensen denken dat ik arrogant of onbeleefd heb, terwijl ik me van geen kwaad bewust ben...vaak mensen van organisatie of security die moeilijk doen als ze merken dat je Nederlander bent, en inderdaad zoals Kriske en Domino ook zeggen, wat directer reageert, wedervragen stelt of je mening sneller geeft dan de doorsnee Belg. Ik ben er trots op Nederlander te zijn, net zoals mijns inziens iedere Belg er trots op kan zijn een Belg te zijn. De opmerking van Sven schoot ff verkeerd.... beetje sneu van hem om hier af te haken als ie een weerwoord krijgt!
Marjorie
En Dans

Bekijk profiel
« Antwoord #245 Gepost op: 18 Juli 2010, 20:20:10 »

Oeps... Ik heb bijna een week geleden op dit forum gepost dat wij over 2 jaar dan wel Europees Kampioen worden! Vergeef mijn positieve instelling! Knipoog Grijns
Sonja
Vonken & Vuur

De terminologie is: Dansvloertherapie!

Bekijk profiel
« Antwoord #246 Gepost op: 4 Oktober 2010, 19:17:45 »

Citaat van: Kato op 14 Juli 2010, 16:11:48
Enige minpunt , die fout van Dejong , dat was dubbel rood, zelden zo een zware aanv al gezien,bedoelt of niet  Geschokt

Van Marwijk is het ook zat Smiley

http://www.nu.nl/sport/2348301/van-marwijk-haalt-jong-selectie.html

Alles gaat voorbij, maar eerst genieten we ervan....
Kato
Adrenaline
*

Bekijk profiel
« Antwoord #247 Gepost op: 30 Maart 2011, 19:41:58 »

Wat heerlijk dat ons Belgenlandje weer in de running is voor europabeker Brede lach
Pagina's: 1 ... 15 16 [17] Omhoog Print 
« vorige volgende »
Ga naar: