• Forum
  • Nieuws
  • Over Clounited
  • Link naar Clounited
  • Chat met ons mee
*
Zoek:  
  • Startpagina
  • Help
  • Search
  • Kalender
  • Inloggen
  • Registreren
  • forum
  • Foto
  • Links
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
7 Februari 2012, 10:27:36

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Clounited > Clouseau > Clouseau Weetjes > race-seizoen
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: [1] 2 3 ... 63 Omlaag Print
Auteur Topic: race-seizoen  (gelezen 47932 keer)
KatiaH
Vonken & Vuur

vroeger zat ik anders in elkaar...

Bekijk profiel
race-seizoen
« Gepost op: 11 Maart 2008, 16:54:27 »

Hallo allemaal,

heeft er iemand een idee wanneer K&K terug aan het racen gaan op het circuit?

Doen ze ook mee aan rally's?  Ik las vandaag nog in de krant dat er bij tests voor de East Belgian Rally in de buurt van Sankt-Vith een zwaargewonde en een dode gevallen zijn. Ze droegen wel geen helm, maar toch....   als ik zoiets lees dan slaat de schrik me toch om het hart .... Ik zeg niets

Als dit topic hier niet op de juiste plaats staat, verplaats het dan maar, wist niet zo goed waar dit thuis hoort Smiley

het is een kracht apart, muziek verwarmt je hart!
geef mij maar oorlog en vrede, met een engel aan mijn zij...
Belle
Vonken & Vuur

Bekijk profiel WWW
Re: race-seizoen
« Antwoord #1 Gepost op: 11 Maart 2008, 17:23:52 »

Citaat van: Katia op 11 Maart 2008, 16:54:27
Hallo allemaal,

heeft er iemand een idee wanneer K&K terug aan het racen gaan op het circuit?

Doen ze ook mee aan rally's?  Ik las vandaag nog in de krant dat er bij tests voor de East Belgian Rally in de buurt van Sankt-Vith een zwaargewonde en een dode gevallen zijn. Ze droegen wel geen helm, maar toch....   als ik zoiets lees dan slaat de schrik me toch om het hart .... Ik zeg niets

Het raceseizoen van de Belcar gaat van start in het weekend van 12-13 april. Het is nog altijd niet zeker of Koen zal deelnemen dit jaar. Wel is zeker dat AD Sport dit jaar 2 Dodge Vipers Competition zal inzetten.

En ja, het rally-ongeval van gisteren is heel tragisch te noemen. Belgisch rallykampioen Larry Cols zat achter het stuur en hield enkele verwondingen over aan het hoofd, maar zijn co-piloot (jonge ingenieur bij het team) verging het minder en stierf ter plaatse.
Ze droegen inderdaad geen helm wat eigenlijk echt onverantwoord is. Ze hadden toch beter moeten weten...

Katia, wat Koen en Kris betreft in de autosport moet je niet echt veel schrik hebben. Circuitrijden in gesloten wagens zijn namelijk zeer veilig. Ik heb al héél veel races gezien en heb nog geen piloot in zo'n raceweekend weten te sterven (had toch niet met een crash te zien in ieder geval). En ik ga toch al 5 jaar naar veel races kijken.

En ik verzeker je, ik heb ook al een paar keer meegereden op de circuits van Zolder en Francorchamps en zonder helm/gordel raak je dus echt het circuit niet op. De marshals controleren dit namelijk bij het uitrijden van de pitlane.

De wagens beschikken ook over een rolkooi waardoor de piloot gevrijwaard wordt bij hevige crashes.

Maar ik snap je ergens wel hoor, Katia. Ik heb meerdere vrienden die autoracen en moet soms ook eens mijn hartje vastnemen. Het is maar menselijk, hé. Smiley

Oeps, sorry voor de lange uitleg...  laugh angel

www.born2race.be

Clouseau 2010 op 19 december
KatiaH
Vonken & Vuur

Bekijk profiel
« Antwoord #2 Gepost op: 11 Maart 2008, 17:55:36 »

Da's heel vriendelijk van je Belle, 't doet deugd te horen dat anderen ook (een beetje) bezorgd zijn, en als je de uitleg krijgt van een "kenner", dan ben je toch wat geruster...

Bedankt Knipoog

Rita
VanBinnen

Bekijk profiel
« Antwoord #3 Gepost op: 11 Maart 2008, 19:24:26 »

ik ben er nog niet goed van van hetgeen gisteren gebeurd is.
het ongeval is gebeurd op een rechte baan en er stond maar een boom,de auto is beginnen slippen en is met de kant van de co-piloot tegen die boom gegaan,voor Hans kwam alle hulp te laat.Larry heeft enkele hoofdwonden en word vandaag geopereerd aan een open elleboogbreuk en hij heeft een bekkenbreuk ook.Ze houden hem nog in een kunstmatige coma omdat hij veel te nerveus reageerde
Ze waren niet echt aan het testen,maar gewoon nog iets aan het afstellen vooralleer het eigenlijke testwerk zou beginnen met de vaste co-piloot die op het moment van het ongeval nog zijn nota's aan het noteren was.
Bij het echte testwerk dragen zij altijd een helm,nu niet en het is jammer genoeg fataal afgelopen.
De 24jarige teamingenieur Hans Goudezeune is afkomstig uit het West-Vlaamse Kemmel en is de zoon van Gaby Goudezeune die ook rallyrijder was.

Er kan altijd iets gebeuren hé maar normaal gezien is het rijden in een raceauto veiliger dan in een gewone wagen.
Is het nu op het circuit of op een rally het gevaar loert altijd hé.
Wij hebben op het Circuit van Zolder tijdens de testritten op donderdag ook eens een zwaar ongeval gezien zenne maar gelukkig zonder erg voor de piloot.
Jammer dat zoiets moet gebeuren bij de start van een nieuw seizoen hé

hou van het leven en van Clouseau
Belle
Vonken & Vuur

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #4 Gepost op: 11 Maart 2008, 19:36:55 »

Citaat van: motobabe op 11 Maart 2008, 19:24:26

Er kan altijd iets gebeuren hé maar normaal gezien is het rijden in een raceauto veiliger dan in een gewone wagen.
Is het nu op het circuit of op een rally het gevaar loert altijd hé.
Wij hebben op het Circuit van Zolder tijdens de testritten op donderdag ook eens een zwaar ongeval gezien zenne maar gelukkig zonder erg voor de piloot.
Jammer dat zoiets moet gebeuren bij de start van een nieuw seizoen hé

Hetgeen waar ik altijd het meeste bij schrik, is het uitbranden van een wagen. Daar ben ik wel al meerdere keren getuige van geweest en ik verzeker je, op dat moment bonst je hart haast uit je borstkas! En maar hopen dat de piloot er snel genoeg uitkomt....

Vorig seizoen waren er zo al verschillende incidenten in de Belcar. De BMW Z4 van de 17-jarige Niels Lagrange die oa vuur vatte (toen is Kris nog komen aanlopen met een brandblusser want gebeurde net vóór AD). En tijdens de 24 uren van Zolder dan...de PK-Corvette vatte vuur en Kurt Mollekens was vergeten waar het hendeltje zat om de deur te openen. Die heeft toen effe letterlijk en figuurlijk staan zweten...

Die 'brandvrije' kledij is dus geen overbodige luxe. Smiley

Maar je mag er natuurlijk niet allemaal aan denken...

www.born2race.be

KatiaH
Vonken & Vuur

Bekijk profiel
« Antwoord #5 Gepost op: 12 Maart 2008, 13:16:38 »

Citaat van: Belle op 11 Maart 2008, 17:23:52

Het raceseizoen van de Belcar gaat van start in het weekend van 12-13 april. Het is nog altijd niet zeker of Koen zal deelnemen dit jaar. Wel is zeker dat AD Sport dit jaar 2 Dodge Vipers Competition zal inzetten.

Hoe komt het dat  Koen niet zou meedoen?  smiley1  Ik las net na het afschaffen van de Dakar dat hij nu meer dan ooit uitkeek naar de start van de Belcar.

Belle
Vonken & Vuur

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #6 Gepost op: 12 Maart 2008, 14:20:35 »

Citaat van: Katia op 12 Maart 2008, 13:16:38
Citaat van: Belle op 11 Maart 2008, 17:23:52

Hoe komt het dat  Koen niet zou meedoen?  smiley1  Ik las net na het afschaffen van de Dakar dat hij nu meer dan ooit uitkeek naar de start van de Belcar.

Ik wil ook niet zeggen dat hij niet zal meedoen. Het is alleen zo dat AD Sport voor dit seizoen hun rijdersbezetting nog niet officieel heeft vrijgegeven, dus is het tot die tijd afwachten. Maar dat kan dus ieder moment zijn.

Persoonlijk hoop ik echt dat Koen naast Kris zal plaatsnemen in de wagen. Alle respect voor Raf, maar hij gaat echt voor geen meter vooruit. Hij zorgt uiteraard voor de sponsoring, maar ik denk dat Kris toch liever weer z'n zitje met broerlief zal willen delen dit seizoen. Smiley

Oh, en een tip: op 27 maart (eerste donderdag van de paasvakantie) vindt de officiële Belcartraining plaats op het circuit van Zolder. Dan kan je ook eens effe door de pitlane lopen en alles eens 'up close and personal zien'. Dus eens binnenkijken in de boxen, foto's nemen en zo. Hou er wel rekening mee dat je ouder moet zijn dan 16 om in de pitlane te mogen en dat er ook wel gevaren aan vasthangen. Steeds om je heen kijken of er geen koersauto aankomt is dus de boodschap. Smiley

Tijdens raceweekends mag je de pitlane niet in als toeschouwer, noch de boxen als onbevoegde, dus het kan weleens een leuke ervaring zijn, hé.  Aziaat

Wat is het uur? Wel, de GT's rijden van 10.30 tot 12 uur en van 15 uur tot 17 uur. Dat zijn dus de Belcarwagens. De overige uren rijden de BTCS-wagens...geen Belcar dus...of Belgian GT Championship (BGTC), de nieuwe benaming voor Belcar...

www.born2race.be

Rita
VanBinnen

Bekijk profiel
« Antwoord #7 Gepost op: 12 Maart 2008, 15:00:50 »

Ik hoop ook dat Koen weer zijn zitje inneemt, want zoals je al zei Raf is in mijn ogen ook maar niks zenne.
Als Koen die plaats niet inneemt dan nog liever Kevin Leest of Jan heylen dat zijn nog 2 schone jongens om naar te kijken ook hé en weten hun mannetje te staan op de baan.
Maar ja wij hebben het daar niet voor het zeggen hé

hou van het leven en van Clouseau
Belle
Vonken & Vuur

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #8 Gepost op: 12 Maart 2008, 15:23:30 »

Citaat van: motobabe op 12 Maart 2008, 15:00:50
Ik hoop ook dat Koen weer zijn zitje inneemt, want zoals je al zei Raf is in mijn ogen ook maar niks zenne.
Als Koen die plaats niet inneemt dan nog liever Kevin Leest of Jan heylen dat zijn nog 2 schone jongens om naar te kijken ook hé en weten hun mannetje te staan op de baan.
Maar ja wij hebben het daar niet voor het zeggen hé

Raf z'n zoon Laurens zou beter z'n plaats innemen...die hoort momenteel tot de wereldtop in het kartingwereldje, dies een héél stuk sneller dus. Brede lach

Op Jan Heylen zou ik al niet rekenen. Die heeft deze week een zitje in Amerika gekregen in de Grand-Am. En dit voor een heel seizoen, dus tot halverwege september. Hij woont al een paar jaar in Florida en als het aan hem ligt, wil ie daar blijven, dus voor de Belcar zal hij niet terugkeren, vrees ik. Binnen een paar weekjes zie ik hem nog eens aan het werk in Miami sé...

En Kevin Leest? Is misschien wel mooi om naar te kijken volgens sommigen, maar neem het van mij aan, z'n karakter vult dat plaatje niet meteen aan... Jan daarentegen is nog eens uiterst sympathiek (z'n vader baat sinds vorig jaar trouwens de Wheels uit in Zolder) en heeft sjieke dinges laten zien in de AD-Viper vorige zomer...

www.born2race.be

Belle
Vonken & Vuur

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #9 Gepost op: 12 Maart 2008, 20:02:54 »

Citaat van: glendy op 12 Maart 2008, 19:35:22
@ belle, ga je speciaal voor het race gebeuren naar miami, of zijt ge daar net op vakantie en ga je zien??

Ik ga speciaal voor de races, Glendy. Maar ik boek altijd wat langer zodat ik een aantal dagen kan rondreizen ook. Races in Amerika (en de sfeer die er rondhangt) is zoveel toffer dan hier en het leeft daar ook onder de mensen. Nascar (= stockcar racing) is daar de nummer 1 sport, dus het leeft overal. Ge kunt daar dus geen supermarkt tegenkomen waar ge geen Nascar-piloten op producten zien staan hebt.

Maar euh, ik ga ook wel omdat ik iemand ken die er racet, anders zou ik toch niet zo vaak gaan als nu, hoor.

Ik heb vorig jaar nog jouw verslagje gelezen over dat geplagerij van Kevin. Zo typisch, die mannen, hé. Tong Autosport is nu eenmaal een mannenwereldje en als ze al eens een vrouw zien passeren, kunnen ze het echt niet nalaten om ze eens goed te plagen.
Maar ik klaag nie ze, mee al die venten.  Grijns smiley3

www.born2race.be

Belle
Vonken & Vuur

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #10 Gepost op: 13 Maart 2008, 12:52:39 »

Potverdikke, hé!! Sorry voor mijn gevloek maar ben niet zo happy met de rijdersbezetting bij AD Sport.

Zoals ik dus verteld heb, zal AD Sport 2 Vipers inzetten. Dit zijn de duo's:

Kris Wauters / Raf Vanthoor
Koen Wauters / Patrick Schreurs

Koen zit goed met Patrick aan z'n zijde. Is een ware veteraan geworden in het Belcar-kampioenschap en is zeker niet traag te noemen. Maar Kris, die zal z'n zitje opnieuw met Raf delen... Sponsoring hé...wat doe je eraan...

Koen en Kris op die Viper had nochtans een snel duo geweest! Erg jammer want ik zou toch graag eens een Viper in de top3 willen zien dit seizoen...

Dit is trouwens de racekalender voor 2008:

12-13/04: Circuit Zolder
10-11/05: Dijon (Frankrijk)
31/05-01/06: Circuit Zolder
11-12/07: Circuit Francorchamps
30-31/08: Circuit Zolder
20-21/09: Circuit Francorchamps
18-19/10: Circuit Zolder

Het concept verandert dit jaar wel. Zo zullen er nu tijdens drie weekends 2 races van elk één uur worden gereden, twee andere weekends 1 x 2 uur en dan de 24 uren nog...

www.born2race.be

Tikry
Vonken & Vuur

Totally Krisje-licious ;)

Bekijk profiel
« Antwoord #11 Gepost op: 13 Maart 2008, 17:35:38 »

Zullen Koen en Kris alle data meedoen.. ?
Ben nl. niet zo op de hoogte van die races.. Knipoog

Totally Krisje-licious ♥

Clouseau 10X10 :
05/12/09 !! Blok 120; Rij 15 ♥
19/12/09 !! Blok 118; Rij 09 ♥
Belle
Vonken & Vuur

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #12 Gepost op: 13 Maart 2008, 17:43:06 »

Citaat van: tikry_18 op 13 Maart 2008, 17:35:38
Zullen Koen en Kris alle data meedoen.. ?
Ben nl. niet zo op de hoogte van die races.. Knipoog

Jups, ze zijn ingeschreven voor een volledig seizoen.

Eigenlijk is het best grappig dat ze nu tegen mekaar zullen moeten strijden. Tong
Maar ze kunnen wel uitkijken voor mekaar. En met 2 wagens sta je altijd sterker, want als de ene voor een plaats vooraan rijdt (of het kampioenschap kan winnen), kan de andere een handje toesteken (concurrentie weghouden en zo). Heeft allemaal met strategie te zien maar daar ga ik je niet mee vervelen. Knipoog

www.born2race.be

KatiaH
Vonken & Vuur

Bekijk profiel
« Antwoord #13 Gepost op: 13 Maart 2008, 19:41:28 »

Allez, da's dus elke maand 1 race, da wordt weeral spannend.  Thumbs_up en hopen dat ze elke race veilig kunnen uitrijden  smiley3

Belle
Vonken & Vuur

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #14 Gepost op: 13 Maart 2008, 19:58:11 »

Citaat van: Katia op 13 Maart 2008, 19:41:28
Allez, da's dus elke maand 1 race, da wordt weeral spannend.  Thumbs_up en hopen dat ze elke race veilig kunnen uitrijden  smiley3

Ja, dat was ook de bedoeling van organisator SRO, om maandelijks een race te laten doorgaan en dus beter te spreiden. Ik vind dat zeker een grote verbetering! Dan hebt ge iedere maand iets om naar uit te kijken. Knipoog

www.born2race.be

Pagina's: [1] 2 3 ... 63 Omhoog Print 
« vorige volgende »
Ga naar: