Ik ben gelukkig al weer een stuk rustiger! Rond half 8 belde mijn moeder om te vertellen wat er was gebeurd. Ze waren toen net thuis met mijn zus en zwager en gingen zo eten. Ik had ook nog niet gegeten en zei van dat ik wel even naar hun toekwam. Dus met elkaar gegeten en de verhalen aangehoord.
Opa heeft gewoon aangevoeld dat hij doodging. Hij zei vanmorgen nog tegen een kennis van ons die op visite was: ik ga dood! Achteraf zijn er ook dingen dat ik denk ja die heeft dat echt wel aangevoeld. Hij feit dat hij me dinsdag nog even goed vastpakte, dat hij perse wilde dat ik iets heel moois van zijn geld zou kopen ipv weg te sparen, hij zei altijd dat hij 102 zou worden en dat zeiden we dinsdag ook weer tegen hem en toen lachte hij zachtjes en deed zijn ogen even dicht en schudde zijn hoofd.
Gisteravond belde hij mijn vader: ze moeten me maar een spuitje geven ik val steeds om. Hij was erg kortademig en voelde zich niet goed. Vanmiddag had hij bezoek van mijn ouders, mijn oom en mijn zus en zwager. De dokter kwam even langs en constateerde dat opa een bronchitus heeft. Mijn ouders zijn toen even medicijnen gaan halen bij de huisartsenpost in het ziekenhuis. Mijn zus, zwager en oom bleven bij opa!
Opa maakte op een geven moment een grapje: Ik ga even iets doen wat de kippen niet doen (toilet bezoek om te plassen) mijn oom hielp hem naar het toilet en toen hij klaar was liet hij zich ineens vallen in de armen van mijn oom. Mijn oom en zwager hebben opa toen terug naar bed gebracht en daar is hij toen vredig ingeslapen. Hij keek mijn zus aan die aan het voeteneind aan zijn bed stond... sloot zijn ogen.... en het was gebeurd. Toen mijn ouders terugkwamen van de huisartsenpost was het al voorbij. Het is zo snel gegaan. Mijn opa heeft dat aangevoeld. Maakt 5 minuten voor zijn dood nog gewoon zijn standaard grapje... ongeloofelijk!
Het is goed zo! Dit wordt in elk geval een ongeloofelijke rotweek. Maar we kunnen wel met een goed gevoel hierop terugkijken.
Sorry dat ik zo mijn verhalen hier zit neer te pennen, maar het is gewoon even lekker om het van me af te kunnen tikken!